می خواهند جوان ما تحصیل نکند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 18:58

می خواهند جوان ما تحصیل نکند

شماره: 21978
Aa Aa

گام های بلندی در کشور برداشته می شود که برای دشمنان خیره کننده است| رفع مشکلات را در دستان بیگانگان دنبال نخواهیم کرد| شاهد کارشکنی هایی از سوی دشمن هستیم و دشمن می خواهد کارگر ما در کارخانه کار نکند| آینده بسیار روشن است.

رییس جمهور اسلامی ایران در سفر استانی به خوزستان؛
می خواهند جوان ما تحصیل نکند

سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور اسلامی ایران در سفر استانی به خوزستان و در دیدار با مردم شهرستان اندیمشک اظهار کرد:

به این مساله که همسران شهدا، مادران شهدا و فرزاندان شان دعاگویان نظام و دولت مردان و خدمتگزاران خود هستند، افتخار می کنم.

به گزارش اسپادانا خبر، رییسی افزود:

لبیک مردم به پیام رهبری و حضور در اجتماعاتی همچون راهپیمایی روز قدس، ۲۲ بهمن و ۱۳ آبان باعث امیدواری دوستان و نا امیدی دشمنان شده است. امروز وظیفه مسئولان بسیار سخت و دشوار است تا برای جوانان دختر و پسر منطقه چه تحصیل کرده یا کسانی که تحصیلات آکادمیک ندارند زمینه کار فراهم کنند.

او گفت:

برنامه ریزی برای ایجاد اشتعال و رفع دغدغه بیکاری که خانواده ها را نگران کرده است باید مورد توجه قرار گیرد. کارهای نیمه کاره و پروژه های نیمه کاره جزو اولویت های دولت است.

رییسی افزود: 

در خصوص تکمیل طرح های مسکن تاکید می کنیم. مساله واگذاری زمین به افراد واجد شرایط و پرداخت تسهیلات به افراد متقاضی برای خانه‌دار شدن مردم نیز در زمان کوتاه در دستور کار قرار گیرد و کار باید مدیریت شود تا بتوان مساله مسکن را به عنوان یک دغدغه برطرف کنیم. امکان این کار وجود دارد و نیازمند کار جهادی و حرکتی متفاوت تر از گذشته است.

وی عنوان کرد:

 امروز دولت علی رغم تحریم‌ها و تهدیدها با کمک مردم حرکت را در جهت پیشرفت و استقلال کشور به ویژه استقلال اقتصادی آغاز کرده است. رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی با مشارکت مردم و با کمک دولت اجرایی خواهد شد. هر چند شاهد کارشکنی هایی از سوی دشمن هستیم و دشمن می خواهد جوان ما تحصیل نکند و کارگر ما در کارخانه کار نکند اما بنا داریم هرگز متوقف نشویم. ما با مدد الهی و با کمک مردم هرگز کشور را متوقف نخواهیم کرد. امروز دولت با مشارکت مردم در جهت پیشرفت کشور در همه حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تلاش شبانه‌روزی می کند و امیدواریم علی رغم همه تحریم‌ها و تهدیدها شاهد پیشرفت باشیم.

رییسی با بیان این که گام های بلندی در کشور برداشته می شود که برای دشمنان خیره کننده است ادامه داد:

پذیرفتن این مساله برای دشمنان سخت است اما اراده جوانان برای زندگی عزت مندانه محقق کننده این مساله است. ما در دو جبهه حرکت می کنیم؛ هم در جهت خنثی کردن تحریم‌ها و هم رفع تحریم‌ها. با کمک ملت به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد کوچکترین کُندی در حرکت کشور در جهت استقلال اقتصادی، تولید، سرمایه گذاری و پیشرفت اقتصادی کشور ایجاد شود. اگر مشکلاتی وجود داشته باشد رفع مشکلات را در دستان توانای مردم می بینیم و رفع مشکلات را در دستان بیگانگان دنبال نخواهیم کرد زیرا دستان توانا و اراده های پولادینی در کشور داریم که می توانیم بسیاری از گره‌ها را بگشایم. گره هرچه هم گره بزرگی باشد به دست مردم و خدمت گذاری دولت باز خواهد شد. من به عنوان کسی که ظرفیت های کشور را می شناسم آینده ای بسیار روشنی و امیدوار کننده برای ایران می بینم. ما طرفدار نگاهی هستیم که سردار سرافراز ما گفت "ما می توانیم و حتما موفق خواهیم شد". برنامه ما در این سفر آن است که ضمن پیگیری مصوبات سفر اول، خواست مردم را نیز با حرکتی جهادی محقق کنیم.

  •  

سید ابراهیم رییسی در دیدار با مردم اهواز نیز اظهار کرد:

مردم بدانند این طلبه می‌داند که این همه لطف و محبت نشان دهنده لطف مردم به انقلاب است و مهمترین افتخار من نوکری مردم است. برای رفع مشکلات استان اگر نیاز باشد ۷۰ بار به خوزستان سفر می کنم تا مشکلات مردم استان و جوانان و نیز آب و برق و فاضلاب حل نشود من نمی توانم آرام بگیرم. 

او با بیان اینکه سخن از رای نیست و بلکه سخن از عهد است ادامه داد:

جایگاه عهد بسیار بالا است و باید به آن پایبند بود. من هم با مردم عهد دارم و وفادار خواهم بود تا مشکلات حل شود.

وی ادامه داد: 

مدیرانی که نمی خواهند تحرک داشته باشد و خسته ظاهر می شوند باید جای خود را به مدیران متحول انقلابی بدهند. امروز به حرکت جهادی نیازمندیم زیرا حرکت معمولی در خوزستان جواب نمی دهد و نیازمند حرکت انقلابی و جهادی در استان هستیم تا مشکلات حل شود. 

رئیسی عنوان کرد:

فقر، تبعیض و فساد زیبنده نظام اسلامی نیست و این دولت ماموریت خود را مبارزه با فقر، فساد و تبعیض می‌داند. مدیران این را خوب بدانند آن چه که امروز ماموریت ما است توجه به این ارزش ها است، هرچند که عقب ماندگی در این زمینه ها وجود دارد اما امروز وظیفه سنگینی داریم که باید با تلاش بتوانیم آن را محقق کنیم.

وی با اشاره به مساله فرهنگ گفت:

این که دشمن موفق نشد علی رغم توطئه ها و فتنه ها بر کشور و استان مسلط شود و مردم خوزستان دشمن را در جای جای تاریخ انقلاب اسلامی ناکام گذاشتند که آخرین بار نیز اغتشاشات اخیر بود، دلیل آن فرهنگ خوزستان و مردم این استان است. مردم با این فرهنگ بدانند که در برابر هجوم ها از آن‌ها صیانت خواهد شد و رمز ماندگاری جوانان در فرهنگ دینی و صیانت شدن جامعه ما همین فرهنگ اصیل است. از این فرهنگ به عنوان بزرگترین سرمایه کشور باید پاسداری شود و دولت و دیگر بخش ها نیز باید این مساله را وظیفه خود بدانند.

او خاطرنشان کرد:

دشمن، آمریکایی ها و غربی ها گره هیچ کشوری را باز نکرده اند و اکنون نیز باز نخواهند کرد. ما باید روی پای خودمان بایستیم و یقین داریم با توان زنان و مردان این گره ها گشوده خواهند شد. آینده این کشور بسیار درخشان خواهد بود. دشمن تلاش می کند ناامیدی و یاس را در دل ها ایجا کند اما دولت خدمت گذار به دنبال ایجاد امید در میان مردم است. 

  •  

سید ابراهیم رئیسی در جمع علما، نخبگان و بزرگان عشایر استان خوزستان نیز بیان کرد:

کمبودها و کاستی‌ها در استان خوزستان مربوط به امروز نیست اما دولت خود را موظف به جبران آنها می‌داند.

 

25

 

او اظهار داشت:

مسئله امروز کشور ما سندنویسی نیست بلکه اقدام و اجراست. در همین راستا دولت مردمی به دنبال تحقق منویات رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، اجرای عدالت، سبک زندگی ایرانی، اسلامی و توسعه و پیشرفت کشور است. تفاوت دولت مردمی با دولت‌های دیگر در این است که این دولت از کنار هیچ مسئله‌ای عبور نخواهد کرد، به دنبال حل مسائل با راهکاری علم پایه و متقن است و در این مسیر آنچه را که خیر و صلاح کشور باشد، با قدرت و قوت دنبال خواهد کرد و از برخی ملامت‌های تنگ‌نظرانه ابائی نخواهد داشت. اتحاد و انسجام میان اقوام، شیوخ و طایفه‌های خوزستان از برکات الهی به این استان و باطل کننده نیرنگ دشمنان بوده و این اتحاد و همبستگی باید استمرار یابد و تقویت شود.

  •  

رئیس جمهور اسلامی ایران همچنین در شادگان گفت:

امنیت مسئله مهم در منطقه شادگان است و هیچ گونه ناامنی در این منطقه قابل تحمل نیست. مسئولان امنیتی نباید اجازه ‌کسی ‌امنیت و آرامش مردم را بهم بزند‌.

او گفت:

تلاش دولت این است با کمک مردم فاصله را کم کند و به وضع مطلوب حرکت کنیم.

هیچ‌گونه پارتی‌بازی در ادارات را نمی‌پذیر‌م

او ادامه داد:

به مدیران دولتی عرض می‌کنم زمانی که شخصی وارد دفترتان می‌شود باید با روی باز برخورد کنید تا او هرگز احساس نکند کار او هرگز در اداره انجام نمی‌شود و نیاز به پارتی و ارتباطات ناسالم دارد. آقای مدیری که به اسم جمهوری اسلامی پشت میز نشسته‌ای کارمند، خانم آقا که پشت میز نشسته‌اید من و شما هیچ شانی جز نوکری برای مردم نداریم مبادا کسی به اداره و سازمانی در کشور وارد شود و کار او با کارشکنی و از امروز به فردا موکول بشود.

  •  

محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور اسلامی ایران در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خوزستان با حضور ابراهیم رئیسی گفت:

ارزیابی عملکرد مدیران استان خوزستان در دیدارهای مردمی انجام شد و با مشورتی که با استاندار صورت گرفت در مرحله اول ۱۵ مدیر استان جای خود را به دیگر مدیران می‌دهند و تا امروز سه مدیر تغییر کرده و مابقی هم در روزهای آینده عوض می‌شوند.

  •  

ناف اقتصاد را از دلار قطع می‌کنیم

ابراهیم رئیسی در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی، توسعه و فعالان اقتصادی استان خوزستان نیز گفت:

در دولت دبیرخانه‌ای فعال شده که روابط ارزی ایران با دنیا را تغییر می‌دهد. این دبیرخانه بندناف قدرت دلار را می‌بُرد تا هم ارزش پول ملی را بیشتر کند و هم باعث می‌شود فعالیت‌های بیشتری در منطقه داشته باشیم.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان