سازمان ملی مهاجرین تشكيل مى‌شود | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 2:48

سازمان ملی مهاجرین تشكيل مى‌شود

شماره: 23747
Aa Aa

پول‌های آزاد شده اکنون زیر کلید بانک مرکزی است. منابع با موفقیت از یوآن به یورو تبدیل شد و در حساب‌های شش بانک ایرانی در قطر منتقل شد| افزایش میزان یارانه تکذیب می شود.

6 میلیارد دلار آزادشده زیر کلید بانک مرکزی است؛
 سازمان ملی مهاجرین تشكيل مى‌شود

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری خویش از تشکیل سازمان ملی مهاجرین به دستور رئیس جمهور کشور خبر داد.

به گزارش اسپادانا خبر، او با اعلام این خبر گفت:

به واسطه حضور نظامی آمریکا در افغانستان و اشغالگری و جنگ افروزی  آنها کشور همسایه ما بیش از ۲۰ سال است که به دلیل مشکلاتی که داشتند به همین دلیل به ناچار مجبور به کوچ شدند. بیش از ۲۰ سال است که مردم ما میزبان بخشی از مردم افغانستان هستند. بخشی از این مهاجرین به صورت رسمی و قانونی و بخشی هم به صورت غیر قانونی وارد کشور شدند.

وی اظهار داشت:

از ابتدای دولت آقای رئیس جمهور دستور دادند که عزیزانی که به صورت رسمی وارد کشور شدند سامانه‌ای برای مدیریت امور و احوال شخصیه و نیازهایی که در کشور دارند و سازمان ملی مهاجرین فعال شود. متأسفانه لایحه‌ای که از دولت ارسال شده است هنوز بعد از گذشت ۲ سال در مجلس به جمع‌بندی نهایی نرسیده است.

او گفت:

سامانه ای برای ساماندهی امور اتباع که امکان اختصاص یک شناسه خاص به هر یک از اتباعی که به صورت قانونی در کشور حضور دارد فعال شده است.

تکذیب افزایش میزان یارانه

سخنگوی دولت اعلام کرد:
یارانه نه افزایش می‌یابد نه شیوه پرداخت آن تغییر می‌کند و تنها شیوه دهک‌بندی به صدک بندی ارتقا می‌یابد. به جای اینکه از نظر مالی در ده دهک باشد، هر دهک به ده دهک تقسیم می‌شود و این گونه به صورت دقیق و به صورت صدک تقسیم می‌شود.

6 میلیارد دلار آزادشده زیر کلید بانک مرکزی است

علی بهادری جهرمی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت دسترسی به 6 میلیارد دلار آزادشده و گزارش برخی رسانه‌های غربی در زمینه دسترسی نداشتن ایران به این منابع گفت:

این توافق در زمان خودش با دقت و با تضمین کافی انجام شد. رسانه‌های آمریکایی برای بازی‌های سیاسی خودشان مطالبی را منتشر می‌کنند. منابع با موفقیت از وون به یورو تبدیل شد و در حساب‌های شش بانک ایرانی در قطر منتقل شد. این اقدامات به تأیید بانک مرکزی ایران نیز رسید و پول‌ها اکنون زیر کلید بانک مرکزی است. منابع با موفقیت از یوآن به یورو تبدیل شد و در حساب‌های شش بانک ایرانی در قطر منتقل شد. این اقدامات به تأیید بانک مرکزی ایران نیز رسید . این منابع در اختیار کشورمان است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان