اتحادیه اروپا جدول زمانی حل اختلافات برجام را تمدید کرد | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 13:49

اتحادیه اروپا جدول زمانی حل اختلافات برجام را تمدید کرد

شماره: 10641
Aa Aa

در بیانیه جوزف بورل آمده گذشته از اختلاف بر سر روش‌ها همگان توافق داشته اند که با توجه به پیچیدگی مسائل به زمان بیشتری نیاز است.

در واکنش به نامه ظریف، وزیر خارجه ایران؛
اتحادیه اروپا جدول زمانی حل اختلافات برجام را تمدید کرد

«جوزف بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد که جدول زمانی مربوط به ساز و کار حل و فصل اختلافات در برجام را که پیشتر فعال شده بود، مجدداً تمدید کرده است.

در ابتدای این بیانیه با اشاره به نامه«محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران آمده است:

«من روز سوم ژوئیه نامه‌ای را از وزیر خارجه ایران دریافت کردم که با فعال کردن "مکانیسم حل اختلاف"، نگرانی‌های ایران در خصوص مسائل مربوط به اجرای "برنامه جامع اقدام مشترک" توسط فرانسه، آلمان و پادشاهی متحده را طبق بند ۳۶ به کمیسیون مشترک جهت حل و فصل ارجاع می‌داد».

به گزارش اسپادانا خبر، در بیانیه این مقام اتحادیه اروپا آمده است:

تشکیل جلسه کمیسیون مشترک به دلیل محدودیت‌های مسافرتی وضع‌شده برای مقابله با ویروس کرونا امکان‌پذیر نبوده است. با توجه به محدودیت‌های مسافرتی وضع‌شده به دلیل بیماری همه‌گیر کووید -۱۹، امکان تشکیل جلسه عادی کمیسیون مشترک برجام تاکنون فراهم نشده است. همه طرف‌های برجام بر عزم خود برای حفظ توافق که در راستای منافع همگان است تأکید کردند. گذشته از اختلاف بر سر روش‌ها، همگان توافق داشتند که با توجه به پیچیدگی مسائل موجود به زمان بیشتری نیاز است. به همین دلیل جدول زمانی [مکانیسم حل اختلاف] تمدید شد».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت که نشست بعدی کمیسیون مشترک به محض لغو محدودیت‌های مسافرتی برگزار خواهد شد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان