اجرای دقیق‌ قانون اساسی از دلایل افزایش مشارکت است | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403 - 7:22

اجرای دقیق‌ قانون اساسی از دلایل افزایش مشارکت است

شماره: 24774
Aa Aa

اگر بر آتش اختلافات دمیده، گسل‌های اجتماعی فعال و زمینه تنش‌های سیاسی و اجتماعی فراهم شود وحدت ملی و انسجام اسلامی تهدید قرار خواهد گرفت.

محمد حسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران؛
اجرای دقیق‌ قانون اساسی از دلایل افزایش مشارکت است

امام جمعه موقت تهران گفت:

تلاش‌ برای اجرای هر چه دقیق‌تر قانون اساسی از دلایل اصلی افزایش سطح مشارکت و ارتقای نقش مردم در نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش اسپادانا خبر، محمد حسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار کرد:

ارتقای سطح حضور نخبگان در اتخاذ تصمیم‌های اساسی، گسترش قواعد حقوقی، نهادینه‌سازی حاکمیت قانون، اعمال نظارت مردم بر قدرت، کاهش سطح تصدی‌گری دولت و پرداختن به حوزه‌های حاکمیتی‌، سالم‌سازی ادارات و اشاعه فرهنگ شایسته‌سالاری سبب کاهش ناهنجاری‌ها و برخورداری مردم از نشاط اجتماعی و افزایش سطح انگیزه، امید و مشارکت می‌شود.

وی با بیان اینکه وحدت ملی و انسجام اسلامی دو راهبرد قطعی برای تحکیم ارکان اقتدار ملی و تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها است افزود:

ملتی که دارای وحدت است نماد عزم، اراده، امید و آرمان‌خواه است. این و حدت، دستاورد تفاهم، گفت‌وگو، تعامل برآمده از عقلانیت و اخلاق و حرکت بر مدار قانون است. در نقطه مقابل اگر بر آتش اختلافات دمیده و گسل‌های اجتماعی فعال و زمینه تنش‌های سیاسی و اجتماعی فراهم شود وحدت ملی و انسجام اسلامی مورد تهدید قرار خواهد گرفت. این است که در آموزه‌های اجتماعی اسلام بیش از هر اصل بر وحدت و انسجام جامعه تأکید شده است. در حکمرانی برآمده از اراده ملت و مبتنی بر مبانی حقوقی پیوند تنگاتنگ و در هم تنیده شهروندان در اداره کشور و شکل‌گیری نهادها و نظام‌های سیاسی از مهم‌ترین ارکان مردم‌سالاری دینی و اقتدار ملی است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان