اجرای فاز دوم طرح انتقال آب دریای عمان به اصفهان آغاز شد | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403 - 3:51

اجرای فاز دوم طرح انتقال آب دریای عمان به اصفهان آغاز شد

شماره: 23610
Aa Aa

در مرحله نخست انتقال آب از دریای عمان ۷۰ میلیون متر مکعب و در مرحله دوم ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب به اصفهان انتقال داده می‌شود. 

در سفر رئیس جمهور اسلامی ایران به اصفهان؛
اجرای فاز دوم طرح انتقال آب دریای عمان به اصفهان آغاز شد

سید ابراهیم رئیسی، رئس جمهور اسلامی ایران در سفر به اصفهان از روند اجرا و پیشرفت مرحله نخست طرح انتقال آب دریای عمان به استان اصفهان بازدید کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، او در این بازدید دستور اجرای فاز دوم عملیات اجرایی این پروژه را صادر کرد.

سید ابراهیم رئیسی در جریان بازدید از پروژه انتقال آب از دریای عمان به استان اصفهان و آغاز عملیات اجراییگام(فاز) دوم این پروژه افزود:

شتاب در اجرای این پروژه بیشتر شده و تاکنون ۵۰ درصد از آن اجرا شده است و در مجموع شاهد اجرای کار بسیار خوب و ارزشمندی هستیم. آبرسانی برای مصارف آشامیدنی، صنعت و کشاورزی مساله مهمی است به‌ویژه اینکه استان اصفهان مشکل کمبود منابع آبی دارد.

او با بیان اینکه تکمیل طرح‌های بزرگ نیازمند سخت کار کردن است گفت:

تاکنون ۲۸ جبهه کاری در تجرای این پروژه مهم فعال هستند و من از همه پیمانکاران، مهندسان و کارگران این پروژه عظیم آبرسانی تقدیر و تشکر می‌کنم. اعتبار مورد نیاز این پروژه با پیگیری وزیر نیرو از سوی دولت تامین خواهد شد و تا به امروز هم به همت استاندار اصفهان و وزیر نیرو، کارها در حال اجراست و بخاطر کمبود منابع اعتباری متوقف نشده است. گزارش مدیر پروژه و استاندار در باره پروژه انتقال آب گزارشی خوبی بود که از صرفه‌جویی در زمان اجرای آن حکایت دارد و کاری که باید در مدت سه سال انجام می‌شده، ظرف یک سال انجام گرفته است و اینکه مشکل مردم در زمان کمتری حل می‌شود جای بسی خوشحالی دارد. این موارد اخبار خوبی برای مردم محسوب می‌شود و کاری که دولت آغاز کرده، شرایط مناسبی پیدا کرده است.

در مرحله نخست انتقال آب از دریای عمان ۷۰ میلیون متر مکعب و در مرحله دوم ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب به اصفهان انتقال داده می‌شود. 

براساس این گزارش عملیات اجرایی مرحله نخست این پروژه مهرماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد و هم اینک ۲۴ نقطه فعال با حضور ۱۴ پیمانکار فعال است.
 
بازدید رییس جمهور اسلامی ایران از خطوط ناحیه فولادسازی فولاد مبارکه
سید ابراهیم رئیسی در ابتدای ورود به مجتمع فولاد مبارکه با حضور در یادمان شهدای گمنام به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
وی همچنین نهالی را غرس کرد و در باغچه یادمان بر حفظ محیط زیست و هوای پاک تاکید کرد.
وی در ادامه به مناسب روز ایمنی و آتش نشانی با توقف در محل ایستگاه آتش نشانی مجتمع فولاد مبارکه با آتش نشانان این مجتمع دیدار و آنان را جلوه فداکاری و ایثار برشمرد و برای آنان آرزوی سلامتی و موفقیت کرد.
او از خطوط ناحیه فولادسازی نورد گرم و سرد و همچنین طرح‌های توسعه بازدید کرد.
 

افتتاح نیروگاه ترکیبی فولاد مبارکه

واحد اول گازی نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی سیکل ترکیبی فولاد مبارکه با حضور ابراهیم رئیسی به بهره‌برداری رسید.
این نیروگاه از دو واحد گازی ۳۰۷ مگاوا‌تی و یک واحد بخار ۳۰۰ مگاواتی به صورت سیکل ترکیبی تشکیل شده که می‌تواند روزانه ۹۱۴ مگاوات بر ساعت برق تولید و وارد شبکه سراسری کند.

افتتاح فاز اول نیروگاه «شهید حاج احمد کاظمی» فولادمبارکه

رئیسی در این سفر همچنین فاز نخست نیروگاه  «شهید حاج احمد کاظمی» شرکت فولاد مبارکه به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات را افتتاح کرد.

ظرفیت فاز اول نیروگاه «شهید حاج احمد کاظمی» فولاد مبارکه ۳۰۷ مگاوات و ظرفیت کلی این نیروگاه ۹۱۴ مگاوات است و برای بهره‌برداری این پروژه حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط شرکت فولاد مبارکه انجام شده است.

رشد تولید، تولید قدرت می‌کند

ابراهیم رئیسی در مراسم راه‌اندازی نیروگاه شهید کاظمی مجتمع فولاد مبارکه گفت:

تولید فولاد سبز برای کشور ما برخلاف برخی از کشورها بسیار امکان‌پذیر است چرا که دسترسی ما به مواد اولیه بیشتر است. گام‌هایی که برای تولید فولاد سبز در کشور ما برداشته می‌شود باعث می‌شود که به عنوان اولین تولیدکنندگان جهان باشیم.

او با بیان این که رشد تولید ضرورت اجتناب‌ناپذیر اقتصاد مقاومتی است اظهار داشت:

امروز تولید برای کشور یک ضرورت‌های جدی است. شرط اساسی اقتصاد مقاومتی ما استقلال در تولید است به ویژه نسبت به صنایع مادر و صنایعی که زیرساخت رشد تولید هستند. در کنار برداشت‌های روزانه، سرمایه‌گذاری در صنعت لازم است. اگر ما در صنایع کشور سرمایه گذاری نکنیم صنایع ما عقب مانده خواهد شد و پیشرفت مورد انتظار اتفاق نخواهد افتاد. اگر در سال‌های گذشته در صنعت فولاد سرمایه‌گذاری نمی‌کردیم امروز در این نقطه نبودیم. دشمنان ملت فکر می‌کنند می‌توانند به اقتصاد ایران ضربه بزنند. ضربه به اقتصاد ایران، ضربه به اقتصاد مردم، سفره و معیشت آنان است. تمام تلاش‌شان این است که تولید در کشور را متوقف کنند. به دنبال این هستند کشور رشد تولید نداشته باشد.

 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان