احمدی نژاد می گوید دولت در ایران عملاً کاره‌ای نیست | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 9:38

احمدی نژاد می گوید دولت در ایران عملاً کاره‌ای نیست

شماره: 7038
Aa Aa

آدم‌هایی وجود دارند که مسئولیت ندارند اما اختیار دارند؛ دخالت می‌کنند، تصمیم‌گیری می‌کنند، در مراجع مختلف حضور دارند و با این حال پاسخگو هم نیستند.

با اعدام چهار نفر، اقتصاد ایران اصلاح نمی‌شود؛
احمدی نژاد می گوید دولت در ایران عملاً کاره‌ای نیست

به گزارش اسپادانا خبر، محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با روزنامه شرق گفته:

در کشور، ساختارهای موازی امکان تصمیم‌گیری‌های کلان را از دولت سلب کرده است. به یک معنا دولت عملاً کاره‌ای نیست اما می‌بایست پاسخگو باشد؛ "چهار نفر را هم بگیری و اعدام کنی که اقتصاد اصلاح نمی‌شود".

محمود احمدی‌نژاد که با روزنامه شرق به شرط باقی ماندن پرسش ها در حد بحران اقتصادی کنونی ایران گفت‌وگو کرده می گوید:

" آدم‌هایی در کشور وجود دارند که مسئولیت به معنی اینکه طبق قانون پاسخگو باشند، ندارند اما اختیار دارند. دخالت می‌کنند، تصمیم‌گیری می‌کنند، در مراجع مختلف حضور دارند، حتی با یک تلفن تصمیمات را بالا و پایین یا متوقف می‌کنند با این حال پاسخگویی هم ندارند. این یک مشکل اساسی است که نمی‌گذارد در کشور تصمیمات بزرگ گرفته شود."

احمدی‌نژاد گفته:

" تصور می‌کنند اگر مسائل بین‌المللی را حل کنیم مسائل داخلی هم حل می‌شوند. بخش زیادی از مشکلات اقتصادی ما داخلی است و اگر ما را تحریم می‌کنند روی ضعف‌هایی که ما در داخل داریم، حساب می‌کنند و ضربه را می‌زنند. اگر ما این مشکلات را برطرف کنیم تأثیرگذاری بیرون محدود می‌شود و نمی‌توانند به‌راحتی مشکل ایجاد کنند."

احمدی‌نژاد در ادامه این گفت‌وگو بیان می کند:

" در سیستمی که ۸۵ درصد اقتصاد و تصمیم‌گیری‌ها و اختیارات دست نهادهای حکومتی اعم از دولت، مجلس، قوه قضائیه و سایر بخش‌های حکومتی است یک نفر آدم بدون ارتباط با سیستم چه‌کار می‌تواند بکند؟ او حداکثر کارگزار بخشی از سیستم است.  چطور می‌شود یک تخلف بزرگ در سطح کلان اقتصادی بکنید بدون اینکه از خلأهای درون سیستم یا ارتباطات درون سیستم استفاده نکرده باشید؟ اصلا چطور جرئتش را می‌کنید؟ بنابراین این شیوه که مشکلات حوزه اقتصادی را به تعدادی از افراد منتسب کنیم یک نوع آدرس غلط دادن است؛ باید ساختار را درست کنیم و اشکالات را برطرف کنیم. باید سیستم را نگاه کنیم و نقص‌های سیستمی را دربیاوریم. وگرنه چهار نفر را هم بگیری و اعدام کنی که اقتصاد اصلاح نمی‌شود".

محمود احمدی‌نژاد گفته :

" خب حالا اینها می‌گویند مسئول این مشکلات اینها هستند. اینها را هم اعدام می‌کنند. بسیار خوب. حالا اگر با اعدام اینها مشکلات حل نشد یقه چه کسی را باید گرفت؟ این اشکال است. من نمی‌گویم متخلفان نباید مجازات شوند. هرکس تخلفی می‌کند به‌ اندازه تخلفش باید مجازات شود و این دفاع از حقوق عمومی است اما اگر ما این‌طور به جامعه القا کنیم که یک تعدادی در جامعه هستند که دارند اخلال می‌کنند و اینها را ما جمع کنیم و سپس اقتصاد درست می‌شود. حالا جمع کردید و اقتصاد درست نشد، باز می‌گویید نه! یک عده دیگرند، این چرخه باطل تا کی و کجا قرار است ادامه پیدا کند؟"

احمدی‌نژاد در این گفت‌وگو از بابک زنجانی و محمود رضا خاوری نیز به عنوان قربانیان این «دور باطل» دفاع کرده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان