اخراج پناهجویان از انگلیس به رواندا شرم تاریخی برای لندن است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 22:35

اخراج پناهجویان از انگلیس به رواندا شرم تاریخی برای لندن است

شماره: 18222
Aa Aa

مدعیان حقوق بشر تحمل پذیرایی از چند هزار مهاجر و پناهجو را ندارند؛ افرادی که با فریب سیستماتیک همین دولت ها خطر آوارگی را به جان خریده اند.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران؛
اخراج پناهجویان از انگلیس به رواندا شرم تاریخی برای لندن است

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در خصوص اخراج اجباری پناهجویان از انگلیس به رواندا و اخبار منتشر شده در خصوص ایرانی بودن تابعیت برخی از این‌پناهجویان اظهار داشت:

آنچه که در حال وقوع است یک شرم تاریخی برای لندن و همه آنهایی است که تمامی همت و توان خود را معطوف به پوشاندن و تطهیر سابقه استعماری‌اشان کرده‌اند.

به گزارش اسپادانا خبر، او افزود:

اخراج و انتقال اجباری پناهجویان به کشورهای ثالث و سکوت مرگبار این روزهای کشورهای مدعی حقوق بشر و نهادهای بین‌المللی مسئول مایه شرمساری و نقض آشکار حقوق پناهندگان است. آنچه در حال وقوع است روی دیگر سکه فریب و دسیسه سیستماتیک رسانه‌ای بر علیه ایران است. رسانه های فارسی زبان معاند مستقر در لندن با ارایه تصویری مهندسی شده و غیرواقعی از داخل ایران و رویایی غیرواقعی تر از زندگی در اروپا زمینه خروج مخاطره آمیز و خطرناک برخی شهروندان ایرانی را فراهم می آورند. علیرغم ظلمی که این معدود افراد به خود و مالا وطن خود می‌کنند دولت جمهوری اسلامی ایران در چارچوب وظایف حاکمیتی خود تاکید دارد که حقوق این افراد ذیل کنوانسیون ۱۹۵۱ و پروتکل مربوطه می‌باید رعایت شود و اعزام آنها به کشورهای ثالث رویه‌ای خطرناک است که باقیمانده رژیم بین‌المللی حفاظت از پناهجویان را هم از بین خواهد برد.

خطیب زاده اظهار داشت:

در حالیکه ایران با وجود همه مضیقه ها و فشارهای اقتصادی کریمانه میزبان میلیون ها تبعه از کشورهای دیگر از جمله افغانستان می باشد مایه تأسف است که مدعیان همیشگی حقوق بشر تحمل پذیرایی از چند هزار مهاجر و پناهجو را ندارند؛ افرادی که بسیاری از آن‌ها با فریب سیستماتیک همین دولت ها خطر آوارگی را به جان خریده اند.

 

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان