ادعای نفت در برابر غذا دروغ است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 15 ارديبهشت 1403 - 15:54

ادعای نفت در برابر غذا دروغ است

شماره: 23488
Aa Aa

تمام کالاهای غیر تحریمی قابل خریداری است| تحریم‌هایی که این روزها آمریکایی‌ها علیه ایران انجام می‌دهند بیشتر تبدیل به یک جوک شده اما ما هیچ اقدام طرف مقابل را بی پاسخ نمی‌گذاریم.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی؛
ادعای نفت در برابر غذا دروغ است

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در هشتمین اجلاس بین‌المللی «مجاهدان در غربت» گفت:

رویکرد لغو تحریم‌ها همزمان ادامه دارد و این مسیر جدی است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او اظهار داشت:

در سال گذشته موفق شدیم ۳۹۰ میلیون پوند مطالبه خود را از انگلیس دریافت کنیم و علی رغم تحریم‌ها این مبلغ را به‌صورت رسمی از کانال های بانکی دریافت کردیم. حدود ۶ میلیارد یورو از مطالباتمان نیز در هفته آینده وارد حساب های بانکی ما در منطقه خواهد شد

وی گفت:

تمام کالاهای غیر تحریمی قابل خریداری است و ادعاهای نفت در برابر غذا دروغ است. سیاست‌های اصلی و پایدار ما تلاش برای بی اثر کردن تحریم ها و رویکرد اصلی رهبری و رئیس جمهور عدم تخطی از خطوط قرمز است و با آن پایبندیم.

اميرعبداللهيان اظهار داشت:

تحریم‌هایی که این روزها آمریکایی‌ها علیه ایران انجام می‌دهند بیشتر تبدیل به یک جوک شده است؛ گاه می‌بینیم که در این لیست‌ها اسامی برخی از افراد ذکر می‌شود که چند سال پیش فوت شده‌اند اما ما هیچ اقدام طرف مقابل را بی پاسخ نمی‌گذاریم.

وی همچنین اعلام کرد که مسیر همکاری‌های ایران با آژانس به خوبی پیش می‌رود و بین سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس همکاری در جریان است:

سه کشور اروپایی به دنبال این هستند که با فشارهای کاذب فرار به جلو کنند و به تعهدات خود عمل نکنند. زمانی که ترامپ از برجام خارج شد، اروپایی‌ها قرار بود بر تعهدات خود باقی بمانند ولی آنها با زمان بازی کردند و این تحولات را عاملی قرار دادند که گامی در راستای انجام تعهدات خود برندارند. قطعا بر اساس و برمبنای متن برجام هر مقداری که طرف‌های مقابل کارشکنی کنند و از انجام تعهدات خود فاصله بگیرند ایران نیز در چارچوب برجام اقدامات خود را انجام می‌دهد. ما در عین حال قانون مجلس شورای اسلامی را نیز داریم، این قانون تکلیف را مشخص کرده و دولت در چارچوب آن گام های مناسب را بر می دارد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان