ادعای گفتگوی کری و ظریف در مورد اسرائیل کاملا مزخرف است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 1:14

ادعای گفتگوی کری و ظریف در مورد اسرائیل کاملا مزخرف است

شماره: 13328
Aa Aa

ظریف در فایل صوتی گفت‌وگوی خود مدعی شده که جان کری به وی اطلاع داده اسرائیل منافع ایران در سوریه را دست‌کم ۲۰۰ مرتبه مورد حمله قرار داده است.

وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با «سی ان ان»؛
ادعای گفتگوی کری و ظریف در مورد اسرائیل کاملا مزخرف است

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه «سی ان ان» با انتقاد از موج حملات لفظی جمهوری‌خواهان علیه جان کری پس از انتشار فایل صوتی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت:

«این چیزها آن قدر محرمانه بود که مطبوعات در آن زمان، آن‌ها را گزارش می‌کردند بنابراین کاملاً مزخرف است و واقعاً جای تأسف است که افراد همچنان در تلاش هستند با این مسئله سیاسی بازی درآورند».

به گزارش اسپادانا خبر، ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در فایل صوتی گفت‌وگوی خود که در شبکه «ایران اینترنشنال» انتشار یافت مدعی شد که جان کری به وی اطلاع داده است که رژیم صهیونستی، منافع ایران در سوریه را دست‌کم ۲۰۰ مرتبه مورد حمله قرار داده است.

به دنبال انتشار فایل صوتی ظریف، موجی از انتقادات روانه جان کری شد و بسیاری از جمهوری‌خواهان وی را خائن توصیف کردند و خواستار استعفای فوری وی از دولت بایدن شدند.

«جان کری»، وزیر خارجه دوران ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» در یک پیام توییتری گفت:

« می‌توانم به شما بگویم که این روایت و این اتهامات بی چون و چرا نادرست است. هرگز چنین چیزی رخ نداده است-چه در زمانی‌که من وزیر خارجه بودم یا پس از آن».

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان