اروپایی‌ها اشتباهات گذشته را تکرار نکنند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 16:19

اروپایی‌ها اشتباهات گذشته را تکرار نکنند

شماره: 20980
Aa Aa

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز گفته اگر اروپا سپاه را تروریستی اعلام کند در زمره تروریست ها محسوب شده و رفتار ما با آنها در منطقه به همان نحو خواهد بود.‌

فرمانده کل سپاه پس از دیدار محمد باقر قالیباف؛
اروپایی‌ها اشتباهات گذشته را تکرار نکنند

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از دیدار محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی از نمایندگان مجلس به دلیل اتخاذ مواضع قاطعانه و ارزشمند در دفاع از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی چند روز گذشته تشکر کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، سلامی گفت:

اگر مجاهدت‌های مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ویژه با محوریت نیروی قدس و فرماندهی شهید سلیمانی نبود قطعاً آتشفشان تروریستی که توسط آمریکایی‌ها ایجاد شد دامنگیر اروپایی‌ها می‌شد و امنیتی که امروز در اروپا حاکم است از بین می‌رفت. همانطور که ترامپ گفت «اوباما خالق و به وجود آورنده تروریسم بود و این پدیده را برای اولین بار در سرزمین‌های اسلامی ایجاد کرد» ولی این آتش در لبه‌های اروپا بود و اگر مهار نمی‌شد تمام سطوح جغرافیایی اروپا را دربرمی‌گرفت اما عادت اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها این است که همیشه جای جلاد و شهید و ظالم و مظلوم را عوض می‌کنند.

وی ادامه داد:

همانطور که دفاع مشروع فلسطینی‌ها را تروریسم می‌دانند و تهاجم صهیونیست‌ها را دفاع مشروع و دفاع مردم یمن از تمامیت ارضی و سیاسی خود را نیز تروریسم می‌دانند و تهاجم آل‌سعود و متحدان آن را دفاع مشروع تلقی می‌کنند به همین نحو دفاع مردم ایران و سپاه از ارزش‌های خود را تروریسم تلقی می‌کنند در حالی که خودشان را ضد تروریسم نشان می‌دهند، پناه دهنده به تروریسم هستند. اروپا دوبار خود را در یک جنگ جهانی قرار داد و امروز بر ویرانه‌های همان جنگ‌های گذشته اروپای جدید شکل گرفته است، اروپا از اشتباهات گذشته خود درس نگرفته است و فکر می‌کند با چنین بیانیه‌هایی می‌تواند این سپاه عظیم که سرشار از قدرت ایمان، توکل، قدرت و اراده است را متزلزل کند. ما هرگز از چنین تهدیداتی و حتی عمل نسبت به آن نگران نیستیم چرا که هر چقدر دشمنان به ما فرصت عمل دهند ما قوی‌تر عمل می‌کنیم. سپاه اساساً در عمل قوی است، کسانی که این امکان را فراهم می‌کنند قدرت سپاه به حرکت درآید به نفع سپاه کار کرده‌اند ولی ما به اروپایی‌ها توصیه می‌کنیم که تکرار اشتباهات گذشته خود را مرتکب نشوند.

وی با بیان اینکه اگر اروپایی‌ها دچار اشتباه شوند باید پیامد اشتباه خود را بپذیرند افزود:

امروز ببینید که سازمان منافقین توسط چه کسانی حمایت می‌شود؟ بیش از 17 هزار نفر را این تروریست‌های منافق به شهادت رساندند، آن‌ها یا از تجزیه‌طلب‌ها حمایت می‌کنند یا از کسانی که اموال عمومی را تخریب می‌کنند یا کسانی که حملات مسلحانه علیه مردم بی‌گناه صورت می‌دهند.

محمدباقر قالیباف نیز پس از حضور در ستاد فرماندهی کل سپاه پاسداران و دیدار با سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد:

خطاب به دشمنان باید عنوان کنم که دشمنان ما شناخت دقیقی از ملت و سپاه ما ندارند و به ویژه اینکه هیچ شناخت و تحلیلی در خصوص رابطه بین ملت و سپاه ندارند. آنها تصور می کنند سپاه هم مانند نیروهای نظامی آن‌ها یک نیروی صرفا نظامی است غافل از اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج از متن مردم و ملت ما است، چندین میلیون از ملت ما بسیجی و سپاهی هستند که تبلور اراده ملی مردم در حوزه دفاع، امنیت و محرومیت زدایی هستند. امروز شما در هر کوی و برزنی که حضور می یابید تصویر یک شهید بسیجی یا شهدای نیروهای مسلح وجود دارد و این نشان دهنده جایگاه مردمی این نیرو است. امروز محبوب ترین شخصیت در بین مردم شهید سلیمانی است، شهید سلیمانی یک پاسدار است و این خطای تحلیلی از سوی اروپایی ها نسبت به سپاه باید اصلاح شود. پارلمان اروپا باید بداند پیشنهادی که به عنوان پارلمان ارائه کرده نمی تواند مجموعه واقعیت ها را جابجا کند، داعش را جبهه غرب و استکبار پشتیبانی و تجهیز کرد و آن کسی که با تروریسم جنگید و به حضور داعش در منطقه پایان داد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، این حقیقتی است که اروپا نمی تواند آن را وارونه جلوه دهد چرا که همه سازمان های بین المللی و افراد منصف به آن اذعان دارند. خود اروپایی ها امروز حامی تروریسم هستند و پارلمان اروپا امروز از گروهک منافقین حمایت می کند که بیش از 17 هزار نفر از مردم عزیز ایران را اعم از زن و کودک تا پیر و جوان، شکنجه و ترور کردند. اگر این اقدام اروپا صورت بگیرد قطعاً آنها نیز در زمره همان تروریست ها محسوب شده و رفتار ما با آنها در منطقه به همان نحو خواهد بود.‌ آنها باید بدانند ما در سطحی از بازدارندگی قرار داریم که نه تهدیدات بالقوه و نه تهدیدات بالفعل هیچگونه تهدیدی برای ما محسوب نمی شود و همانطور که خودشان می‌دانند ما در برابر آنها پاسخگو هستیم و اگر اقدامی انجام دهند مشت محکمی خواهند خورد. امروز شورای اروپا باید تصمیم گیر باشد که می خواهد دریچه عقلانیت را ببندد و در جهت دفاع از تروریسم حرکت کند یا اینکه بخواهد تصمیم دیگری بگیرد. ما در مجلس شورای اسلامی آماده ایم با هر اقدامی که بخواهد ثلمه ای به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وارد کند و حقیقت را جابجا کند محکم برخورد کنیم.
 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان