از تجمعات مسالمت‌آمیز معترضان شجاع ایرانی حمایت می کنیم | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 6:31

از تجمعات مسالمت‌آمیز معترضان شجاع ایرانی حمایت می کنیم

شماره: 17791
Aa Aa

مردم ایران حق دارند دولتشان را بازخواست کنند. ما از حق آن‌ها برای آزادی بیان چه به شکل آنلاین و چه به شکل آفلاین و بدون ترس از خشونت حمایت می‌کنیم.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا؛
از تجمعات مسالمت‌آمیز معترضان شجاع ایرانی حمایت می کنیم

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در توئیتر به مطالبات مردمی ایران واکنش نشان داد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او نوشته است:

معترضان شجاع ایرانی پای حقوق خود ایستاده‌اند. مردم ایران حق دارند دولتشان را بازخواست کنند. ما از حق آن‌ها برای تجمعات مسالمت‌آمیز و آزادی بیان چه به شکل آنلاین و چه به شکل آفلاین(حضوری) و بدون ترس از خشونت و تلافی حمایت می‌کنیم.

  •  

این اظهارات در حالی مطرح شده که وزارت اطلاعات ایران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که دو فرد اروپایی با هدف سوء استفاده از مطالبات به حق برخی از صنوف و اقشار کشور و تغییر جهت مطالبات عادی به سمت آشوب و بی‌نظمی اجتماعی وارد کشور شده بودند که توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) از همان بدو ورود شناسایی و در زمان بازداشت شدند،

بر اساس بیانیه وزارت اطلاعات، افراد اروپایی بازداشت شده مأموریت داشتند با سامان‌دهی، هدایت، شبکه‌سازی و مرتبط‌سازی افراد و شبکه‌های آلوده داخلی بر مشکلات و مطالبات اقشار شریف و زحمت‌کش جامعه اشراف پیدا کرده و با منحرف‌سازی مطالبات و فعال کردن عوامل خود جامعه را با موج سهم‌گینی از تخریب و ناامنی مواجه سازند.
نور نیوز نیز نوشته است به زودی گزارش‌های مبسوط با ارائه مستندات تصویری دقیق از جلسات، فعالیت‌ها و اقدامات دو فرد بازداشت شده که با پوشش توریست وارد ایران شده اند منتشر خواهد شد.
  •  

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مورد تحولات اخیر در ایران و برخی مطالبات مردمی صورت گرفته در برخی از شهرهای ایران واکنش نشان داد.

او در پاسخ به پرسشی در مورد توییت اخیر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در موردتحولات این روزهای ایران گفت:

این ذوق زدگی بیش از حد دولت آمریکا و توییتی که شما به آن اشاره کردید نشان می دهد کاری که دولت انجام می دهد یعنی مصون سازی اقتصاد ایران و مردمی سازی اقتصاد کشورمان موضوعی است که آنها (آمریکایی‌ها) از آن نگران هستند. مسیر دولت برای خنثی‌سازی تحریم‌ها، بی‌اثر کردن آنها، جدا کردن اقتصاد ایران از دلار و مصون سازی اقتصاد ایران قطعی است هر چقدر که آمریکا دردش بیاید. ملت ایران فشار حداکثری را شکست داده و دولت موظف است که این مصون سازی را در حد نهایت خود انجام دهد.  آمریکایی‌ها به جای این گونه دخالت‌ها که همواره باعث خجالت آنها نیز شده بهتر است به حاکمیت ملی کشورها احترام بگذارند و تلاش کنند که برای یک بار یاد بگیرند که باید به ملت‌ها و کشورها احترام بگذارند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان