اعتراضات ايران خودجوش و بدون رهبر است | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 21:43

اعتراضات ايران خودجوش و بدون رهبر است

شماره: 20769
Aa Aa

هرگونه اظهارنظر درباره تلاش دوباره آمریکا برای احیای برجام نادرست بوده و وظیفه ایالات متحده حمایت از آزادی بیان، تجمع و دیگر حقوق مردم ایران است.

ند پرايس، سخنگوی وزارت خارجه آمريكا ادعا کرد؛
اعتراضات ايران خودجوش و بدون رهبر است

ند پرايس، سخنگوی وزارت خارجه آمريكا با بیان این که نشانه ای از تغییر رویکرد ایران ندیده ایم و به اظهارات آن ها شک داریم گفت:
هرگونه اظهارنظر درباره تلاش دوباره ما برای احیای برجام نادرست است

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از رصد، وی با بیان این که ما همچنان معتقدیم که دیپلماسی بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای هستيم اما گزینه ها را از روی میز حذف نخواهیم کرد ادامه داد:

ایرانی ها فرصت بازگشت سریع به پایبندی متقابل به برجام را از بین بردند. آنها در ماه سپتامبر به توافقی که از جهت مختلف نهایی شده بود پشت کردند. از آن زمان تاکنون برجام در تمرکز ما نبوده است. واشینگتن بر حمايت از آزادی بيان مردم در ايران و مقابله با روابط نظامی درحال گسترش ایران و روسیه متمرکز بوده است. در خصوص همه گزینه ها با شرکای خود از جمله اسرائیل گفتگو خواهیم کرد.

ند پرايس گفت:

ما به همراه شرکای اروپایی از اختیارات خود علیه طیف وسیعی از اقدامات ایران از جمله صادرات پهپاد، حمایت از تروریسم، نقض حقوق بشر و جلوگیری از دستیابی مردم ایران به اینترنت آزاد استفاده کرده ایم و به استفاده از این اختیارات ادامه خواهیم داد.

وی ادعا کرد:

ما شاهد رویدادهای مهمی در اعتراضات ایران بوده ایم. در این اعتراضات زنان و دختران ایرانی نقش زیادی داشتند. اعتراضات ایران خودجوش بوده و از مرزهای قومی و جغرافیایی فراتر رفته و به نوعی رهبر ندارد. همین باعث شده معترضان بتوانند تلاش خود را به گونه‌ای پیش ببرند که در اعتراضات قبلی ممکن نبود. مردم ایران باید تصمیم بگیرند که چگونه خود را سازماندهی و هدف نهایی خود را مشخص کنند. نقش و وظیفه ایالات متحده این‌ است که از آزادی بیان، آزادی تجمع، و دیگر حقوق مردم ایران حمایت کنیم.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان