انجام مذاکرات جدید منتفی نیست | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 7:57

انجام مذاکرات جدید منتفی نیست

شماره: 23429
Aa Aa

ایران با منابع آزاد شده می‌تواند تمامی کالاهای غیرتحریمی را خریداری کند. این موضوع هیچ ارتباطی با موضوعاتی تحت عنوان غذا و دارو ندارد و اظهارات رسانه‌ای در این خصوص فاقد هرگونه ارزش است| ایران و روسیه سند همکاری جامع امضا می کنند.

کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران؛
 انجام مذاکرات جدید منتفی نیست

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری هفتگی خویش گفت:

با مقامات هر دو کشور آذربایجان و ارمنستان در تماس هستیم.

به گزارش اسپادانا خبر، او اظهار داشت:

مقامات ارمنستان نسبت به یک احتمال درگیری اظهار نگرانی کردند اما مقامات آذربایجانی پیام دادند که قصدی را برای درگیری ندارند و نقل و انتقالات اخیر یک اقدام متعارف نظامی قبل از فصل زمستانی است. ایران تحولات را با جدیت دنبال می‌کند و ما اطمینان می‌دهیم که مرزهای ایران مرزهای امنی است و ما از امنیت مرزها حمایت می‌کنیم. ایران درباره امنیت مرزهای مشترک با همسایگان شمالی حساس است. قره باغ بخشی از جمهوری آذربایجان است و حقوق و امنیت ساکنان آن باید در چارچوب مشخص تعریف و تامین شود. ایران با هر گونه تغییر در ژئوپلیتیک و مرزهای شناخته شده بین المللی مخالف کرده است.

ارسال پول های بلوکه شده ایران از کره جنوبی به قطر و تبادل زندانیان
 کنعانی همچنین گفت:

رفع انسداد از دارایی‌های ایران و تبادل زندانیان دو موضوع جدا از هم هستند و ماهیت آنها متفاوت است. براساس تفاهم صورت گرفته و روند اقداماتی که تا اکنون شاهد بودیم امیدواریم طی روزهای آینده این انتقال به صورت کامل صورت بگیرد و ایران به دارایی‌های خودش به صورت کامل دسترسی پیدا کند. ایران با دارایی‌ها و منابع مالی رفع انسداد شده می‌تواند تمامی کالاهای غیرتحریمی را خریداری کند و از آن به صورت کامل استفاده کند. این مبتنی بر تفاهم صورت گرفته است و هیچ ارتباطی با موضوعات دیگری تحت عنوان غذا و دارو ندارد و اظهارات رسانه‌ای فاقد هرگونه ارزش است.

مهلت خلع سلاح نیروهای تروریستی و تجزیه‌طلب اقلیم کردستان ۲۸ شهریور پایان می‌یابد و به‌هیچ عنوان تمدید نمی‌شود

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد:

دولت عراق در این زمینه اقدامات خوبی را تاکنون انجام داده و تاکید کرده به تعهد خود پایبند است. امیدواریم در موعد یاد شده شاهد اجرای کامل تعهدات مقامات عراق و اقلیم کردستان عراق باشیم.

یادداشت اعتراضی تهران به پاریس درباره تعرض به سفارت ایران

ناصر كنعانی گفت:

در ارتباط با اقدام تاسف بار تعرض به سفارت ما به شدت محکوم میکنیم. این تعرض به بخش بیرونی درب بخش کنسولی سفارت صورت گرفته و طبیعی است تعرض به بخش کنسولی در واقع تلاش برای اخلال در روند بخش کنسولی و تعرض به مردم است. ما مراتب اعتراض شدید خودمان را طی یادداشت رسمی و دیدارهای انجام شده به مقامات فرانسه ابلاغ کردیم. پیش از این نیز با توجه به احتمالی که میدادیم برخی ها با سواستفاده دست به تعرض به نمایندگی های ما بزنند به مقامات اروپایی تذکر لازم را دادیم و به مسئولیت های خودشان در تامین امنیت مکان های دیپلماتیک متعهد باشند. طبیعی است فرانسه هم مسئول تامین امنیت سفارت است و سفیر فرانسه در تهران به مدیرکل اروپای غربی وزارت خارجه در این زمینه گفت ما این اقدام را محکوم میکنیم و این موضوع در حال پیگیری است تا هویت تعرض کنندگان مشخص شود. این موضوع در دست پیگیری است. در خصوص انتخاب سفیر ایران در فرانسه هم روند اداری در جال انجام است و اقداماتی صورت گرفته است.

ایران و روسیه سند همکاری جامع امضا می کنند

کنعانی گفت:

همکاری در حوزه‌های گوناگون مثل ورزشی، هنری گردشگری و ... با فدراسیون روسیه برقرار است. برای اینکه روند همکاری های دو کشور نقش جامع داشته باشد و هردو کشور بر مبنای نقشه مشترک به همکاری بپردازند گفت‌وگوهای دو کشور برای تنظیم سند جامع در حال انجام است. پیش نویس سند همکاری ایران و روسیه تبادل شده و در کارگروهای مختلف در حال تکمیل است و به محض توافق بر روی پیش‌نویس سند مقدمات امضای سند جامع جدید اجرایی می‌شود.

انجام مذاکرات جدید منتفی نیست

او اظهار داشت:

مسیر مذاکرات و گفت‌وگوها بسته نیست و کانال‌های ارتباطی و تبادل پیام‌ها هم همچنان به قوت خود باقی است. ایران همواره اعلام کرده که به مسیر دیپلماتیک به‌عنوان یکی از مسیرهای تامین حقوق و منافع ملت ایران پایبند است. امکان برگزاری گفت‌وگوها با واسطه جدید وجود دارد و دور از ذهن نیست.

انگلیس پاسخگوی نشست عناصر ضدانقلاب با وزیر خارجه اسرائیل باشد
سخنگوی وزارت خارجه گفت:
طرف‌های مختلفی در دامن زدن به اغتشاشات در ایران نقش‌آفرینی کردند و نشست اخیر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در پایتخت انگلستان با برخی عناصر ضد انقلاب تنها گوشه کوچکی از یک ماجرای بسیار بزرگ‌تر است که به طور مشخص در طول یکسال گذشته شاهد آن بودیم.

رژیم صهیونیستی غلط می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی در واکنش به تهدید رئیس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به ترور مقامات امنیتی ایرانی گفت:

رژیم صهیونیستی غلط می‌کند. ایران اثبات کرده که در تامین امنیت خود و در پاسخ به هرگونه تعرض احمقانه نسبت به هیچ طرفی از جمله رژیم صهیونیستی مسامحه نخواهد کرد. این رژیم بارها سیلی‌ها و ضرب شست‌های ایران را تجربه کرده و طعم آن را چشیده است. ایران نسبت به پاسخ به هرگونه اقدام احمقانه تردید نخواهد کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان