انقلاب ۵۷ باید زنده بماند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403 - 2:21

انقلاب ۵۷ باید زنده بماند

شماره: 16367
Aa Aa

او درباره ضرورت آشنایی نسل جوان با ارزش‌های انقلاب گفته رسانه‌ها و سازمان‌های فرهنگی باید برای شناخت صحیح نسل جوان از تاریخ انقلاب برنامه ریزی کنند.

احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان؛
 انقلاب ۵۷ باید زنده بماند

آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در جلسه این شورا گفت: 

قیام خونین مردم قم در سال ۱۳۵۶ مقابل رژیم ظالم پهلوی آغازگر اعتراضات گسترده مردمی بود و به پیروزی انقلاب اسلامی ختم شد.

به گزارش اسپادانا خبر، وی ادامه داد:

این اتفاق در سیر پیروزی انقلاب بسیار مهم است و به همین دلیل در مقدمه قانون اساسی با عنوان عامل سریعتر شدن شکست رژیم پهلوی به آن اشاره شده است. در نوزدهم دی ماه ۱۳۵۶ با تعطیل شدن بازار قم در حمایت از حوزه و محکوم کردن اقدام رژیم پهلوی و نیز ادامه تعطیلی دروس حوزه جمعیت زیادی در مسجد اعظم گرد آمدند و حرکت به منازل مراجع عظام و روحانیون بزرگ قم در حمایت از امام راحل باعث تقویت روحیه انقلابی مردم شد.

وی گفت:

از مراجع، روحانیت و مردم شریف قم به دلیل پیشگام بودن و بصیرت‌شان تشکر می‌کنم. انقلاب از قم شروع شد و ادامه پیدا کرد و مردم قم ارادت خود را به امام راحل و انقلاب اسلامی نشان دادند.

او درباره ضرورت آشنایی نسل جوان با ارزش‌های انقلاب گفت:

رسانه‌ها و سازمان‌های فرهنگی باید برای شناخت صحیح نسل جوان از تاریخ انقلاب برنامه ریزی کنند. انقلاب ۵۷ همیشه زنده است و باید زنده بماند. این حرکت باید طوری به نسل جوان منتقل شود که انگار در صحنه حاضر بوده‌اند و برای رسیدن به این هدف باید از ابزارهای هنری استفاده شود. جوان در فطرت خود ضد ظلم است و باید از فطرت و روحیه ضد ظلم جوانان بر ضد ظالم و در حمایت از مظلوم استفاده کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان