انگلیس در جایگاهی نیست که سپاه را متهم کند | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 18:50

انگلیس در جایگاهی نیست که سپاه را متهم کند

شماره: 23024
Aa Aa

سفیر دانمارک احضار شد|  گفت‌وگوی با واسطه با آمریکا برای تبادل زندانیان ادامه دارد.| بخشی از مطالبات ایران در عراق به کشور ثالث منتقل شد.

کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران؛
انگلیس در جایگاهی نیست که سپاه را متهم کند

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری هفتگی خویش گفت:

 گفت‌وگوی با واسطه با آمریکا برای یافتن راه‌حل تبادل زندانیان ادامه دارد.

به گزارش اسپادانا خبر، او اعلام کرد که دولت عمان نیز در این زمینه نقش آفرینی خاص خودش را دارد:

 سفر باقری به مسقط در چارچوب پویایی دیپلماتیک با تمرکز بر موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی انجام شده است و این رایزنی ها ادامه دارد.

ناصر کنعانی گفت:

موضوع لغو تحریم‌ها از طریق مذاکرات برجامی و موضوع بی‌اثر کردن تحریم‌ها که سیاست راهبردی جمهوری اسلامی است، مورد تاکید رهبر انقلاب است؛ این دو مسیر را به موازات هم ادامه خواهیم داد. تا زمانی که منافع ملی جمهوری اسلامی ایران از مسیر مذاکرات قابل تامین باشید این مسیر را ادامه خواهیم داد. مسیر مذاکرات را همچنان باز می‌بینیم و مسیر دیپلماسی می‌تواند مسیر امیدوار کننده‌ای باشد.
 وی همچنین اعلام کرد که ژاپن گفته نسبت به تأدیه دیون ایران آمادگی دارد.

او با بیان این که اتهام به سپاه را نه از انگلیس و نه از سوی هیچ طرف دیگری نخواهیم پذیرفت گفت:

دولت انگلیس در جایگاهی نیست که سپاه را به اتهامات بی‌اساس متهم کند و نمی‌تواند نقش سپاه را در کمک به صلح و ثبات در منطقه و مبارزه با گروه‌های تروریستی و ریشه‌کنی آنها را نادیده بگیرد. نقش سپاه در تامین امنیت ملی و منطقه و خدمت به ملت‌های منطقه یک نقش تاریخی و ماندگار است و کسی نمی‌تواند این نقش را نادیده بگیرد.

وی همچنین از احضار دوباره سفیر دانمارک در تهران به وزارت امور خارجه خبر داد و گفت:

در ادامه هتک حرمت به قرآن کریم در دانمارک سفیر دانمارک در تهران بار دیگر به وزارت امور خارجه احضار شد. در این احضار، سفیر دانمارک، توضیحاتی از اقدامات دولت این کشور برای ممانعت از تکرار این روند ارائه کرد.

کنعانی گفت:

همانطور که نخست وزیر عراق اعلام کرده است بخشی از مطالبات ایران به کشور ثالث منتقل شده و برنامه انتقال بخش دیگری از مطالبات به کشور ثالث در برنامه دولت عراق قرار دارد و ما منتظر دولت عراق خواهیم بود. در خصوص نحوه دسترسی ایران مسئله فنی و تخصصی است و طبیعتا جمهوری اسلامی برای دستیابی به منابع مالی خودش از هیچ تلاشی دریغ نمی کند و این مشکلات ناشی از تحریم های ظالمانه دولت آمریکا است و کشور آمریکا به دنبال لطمه زدن به روابط دو کشور ایران و عراق است اما دولت عراق این تمایل و اهتمام را نشان داده که به دنبال انتقال مطالبات ایران است.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان