اکثریت امامان جمعه با نماز و روزه استیجاری زندگی خود را اداره می‌کنند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 22 ارديبهشت 1403 - 23:01

اکثریت امامان جمعه با نماز و روزه استیجاری زندگی خود را اداره می‌کنند

شماره: 15603
Aa Aa

شرایط بد اکثریت امامان جمعه از تصور مردم خارج است اما برخی که تنها دست به قلم و توئیت هستند شعار عدالت می‌دهند و تنها افاضه می‌کنند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه ایران؛
اکثریت امامان جمعه با نماز و روزه استیجاری زندگی خود را اداره می‌کنند

محمدجواد حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه ایران اظهار داشت:

عدالت هویت نماز جمعه است. این امر از عدالت امام جمعه آغاز و تا رفتار عادلانه ایشان در منطقه‌ای که مستقر هست ادامه پیدا می‌کند بنابراین امام جمعه باید پرچمدار عدالت باشد.

به گزارش اسپادانا خبر، او در برنامه ثریا شبکه اول سیما گفت:

بسیاری از مطالبات مردم در طول این سال‌ها در نماز جمعه پیگیری و محقق شده است. ائمه جمعه وظیفه دارند از ظرفیت نماز و جایگاهی که دارند در منطقه خودشان بهره ببرند تا با جلوه‌های مختلف فساد مبارزه کنند.

وی با اشاره به آزرده خاطر بودن مردم از فساد و تبعیض‌های موجود گفت:

مردم این فسادها، تبعیض‌ها، شکاف طبقاتی و اشرافی گری را مشاهده می‌کنند و از این مساله ناراحت هستند و وقتی در فضای مجازی می‌بینند که در نهاد نماز جمعه به این مساله کم توجهی می‌شود به شدت اندوهگین می‌شوند اما این تخطئه بود که در این زمینه منتشر شد. مساله عدالت در شبکه امامت جمعه برای مطالبه گری، طرح مساله و پیگیری هیچ محدودیتی ندارد و ائمه جمعه در پیگیری این مسائل مجموعه آزادی هستند.

او گفت:

امروز بیش از ۹۰۰ نماز جمعه در سراسر کشور داریم. آیا کسانی که در این ایام مطالبی را در خصوص نماز جمعه منتشر کردند همه آن ۹۰۰ نماز جمعه را بررسی کرده‌اند؟ آیا همه خطبه‌ها را شنیده‌اند؟ آیا با روش زندگی ائمه جمعه آشنا هستند؟ این مطالبی که از رهبر انقلاب در این برنامه مطرح شد داغ دل ائمه جمعه را تازه کرد. وضعیت اکثریت امامان جمعه در بدترین شرایطی است که از تصور بسیاری از مردم خارج است. ائمه جمعه از دو جهت دردمند هستند اینکه با همه وجود دشواری‌ها و مشکلات زندگی را درک می‌کنند و این بسیار فرق دارد با کسی که شعار عدالت می‌دهد و هیچ مسؤولیتی ندارد و تنها دست به قلم و توئیت است و تنها افاضه می‌کند. این کجا در عدالت خواهی همانند آن امام جمعه‌ای است که بعضاً با نماز و روزه استیجاری زندگی و خانواده خود را اداره می‌کند و دست عدالت و سخت‌ترین محیط‌های کشور بر نمی‌دارد؟

 

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان