اگر انقلاب جز نماز جمعه چیز دیگری به ملت نمی‌داد باز هم کافی بود | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 17:42

اگر انقلاب جز نماز جمعه چیز دیگری به ملت نمی‌داد باز هم کافی بود

شماره: 14248
Aa Aa

او با بیان این که نماز جمعه نماز امامت و امام است گفته با تعبیه خداوند در متن نماز جمعه مردم از طراحی شیاطین باخبر شده و مقاومت می کنند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ایران؛
اگر انقلاب جز نماز جمعه چیز دیگری به ملت نمی‌داد باز هم کافی بود

حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ایران در مراسم رونمایی از شبکه‌‌های اجتماعی و محصولات فرهنگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت:

نماز جمعه نعمت بزرگی است آنقدر که امام حکیم راحل درباره آن این تعبیر را دارند که اگر انقلاب اسلامی جز نماز جمعه چیز دیگری هم به ملت ما نمی‌داد باز هم کافی بود و به همین دلیل فرمودند نماز جمعه در رأس امور است.

به گزارش اسپادانا خبر، او اظهار کرد:

ما در این ۴۲ سال از این نعمت بهره‌مند شدیم و هم مردم و هم دشمنان ملت ما متوجه شدند نماز جمعه چه کیمیای بزرگی برای حفظ انسجام جامعه، پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و ترویج آرمان‌هاست و به تعبیر رهبر معظم انقلاب نماز جمعه «نهاد پربرکت رحمانی» است. امت اسلامی نیازمند ارتباط یکپارچه و منسجم با امام مسلمین است و نماز جمعه اساسا نماز امامت و امام است و با امام مسلمین یا منصوبان ایشان شکل می‌گیرد. در واقع در نماز جمعه یک ارتباط فکری و گفتمانی با امام شکل می‌گیرد که یکی از بزرگترین برکات نماز جمعه است. جامعه اسلامی نیازمند آن است که در جریان مسائل جاری، سیاست‌ها و مصلحت‌ها قرار بگیرد و به همین دلیل بحشی از نماز جمعه به عنوان خطبه قرار داده شده تا نیاز مردم به دریافت خبر و تحلیل امین و به روز تأمین شود. همچنین امت اسلامی باید نسبت به توطئه‌ها، تهدیدها و فتنه‌ها آگاه شود و مرتب از آنها باخبر باشد و خداوند این را در متن نماز جمعه تعبیه کرده تا مردم از طراحی شیاطین باخبر شده و بتوانند مقاومت کنند. اگر امت اسلامی بتوانند در مقابل دشمنان مقاومت فکری کند در سایر عرصه‌های مقاومت نیز سربلند خواهد شد. این مقاومت فکری نیز در قالب ذکر در نماز جمعه قرار داده شده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان