هیچ نظامی مانند جمهوری اسلامی مردمی نیست | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 13:06

هیچ نظامی مانند جمهوری اسلامی مردمی نیست

شماره: 14197
Aa Aa

او با بیان این که درد دین مردم متدین بر درد دنیای آنان ترجیح دارد گفته این نظام مردمی است چون به دین مردم اتصال دارد.

علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی؛
هیچ نظامی مانند جمهوری اسلامی مردمی نیست

سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی(ع) گفت:

خوشا به سعادت مردم غیور و دلاور افغانستان. خوشبختانه مردم این کشور امسال موفق به انجام یک حج کامل شدند و توانستند آمریکا را که شیطان بزرگ است رمی جمره کنند و از سرزمین خود اخراج کنند. امیدواریم که عزیزان ما در عراق و حشدالشعبی قهرمان نیز بتوانند این مناسک را انجام دهند و ناپاکی آمریکا را هر چه زودتر از سرزمین عتبات پاک کنند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه ۴۲ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و این انقلاب برکات زیادی برای ما داشته است عنوان کرد:

ما می‌توانیم در درگاه خداوند ادعا کنیم که در تمام این ۴۲ سال عمده مناسک حج از جمله رمی جمرات را انجام داده‌ایم و عمر مردم ما در مقابله با شیاطین بزرگ گذشته است و ما نه تنها موفق شدیم در سرزمین خود آثار شیطان بزرگ را از بین ببریم بلکه در منطقه نیز رمی جمرات را به خوبی انجام داده‌ایم. این از جمله برکات انقلاب است که در سایه خون شهدا و مردم غیور ما به دست آمده است.

امام جمعه مشهد ادامه داد:

نماز جمعه دو خصوصیت در این نظام و انقلاب بر پا کرد. خصوصیت اول حضور مردم در صحنه نظام و دیگری ارتباط اجتماعی مردم با نظام بود. این‌ نماز جمعه‌ای که مظهر صلابت انقلاب است باعث شده مردم عزیز ما در عرصه نظام حضور داشته باشند. در نماز جمعه زن و مرد با ایمان شرکت می‌کنند و مهمترین مسائلی که در نماز جمعه مطرح می‌شود مبانی دین و نهی از منکر است‌. برخوردهایی که چه در داخل و چه در خارج و در فضای مجازی با ما ائمه جمعه صورت می‌گیرد، به خاطر نهی از منکر است که حداقل وظیفه هر خطیب جمعه‌ای است. نهی از منکر بیان درد مردم است.

علم‌الهدی با تاکید بر اینکه درد دین مردم متدین بر درد دنیای آنان ترجیح دارد افزود:

در خطبه‌ اول نماز جمعه درد دین مردم بیان می‌شود و نهی از منکر صورت می‌گیرد. در خطبه دوم مسائل مردم و مطالبی که مربوط به فشارها و مشکلات آن‌ها است مطرح می‌شود و همین باعث می‌شود که نماز جمعه یک ابزار قوی برای حضور در صحنه نظام باشد. نماز جمعه عاملی است که انقلاب و نظام مدیریت اجتماعی مردم را به دین آنان وصل می‌کند. اگر شما بگردید در تمام دنیا هیچ نظامی مانند جمهوری اسلامی مردمی نیست. این نظام مردمی است چون به دین مردم اتصال دارد. مردم به پای دین خود ایستاده‌اند. تمامی شهدای ما از ائمه مدد می‌جستند. وابستگی مردم ما به دین در حدی است که جانشان را برای دینشان می‌دهند. فرق آدم دین‌دار و آدم بی‌دین این است که آدم بی‌دین پای آرمان‌های اجتماعی و سیاسی خود تا حد شهوتش می‌ایستد اما آدم متدین تا حد جانش پای آرمان‌های سیاسی و دینی خود می‌ایستد. مردم ما پای این نظام ایستاده‌اند چون پای دینشان ایستاده‌اند. نماز جمعه نظام را به دین مردم وصل می‌کند و دین را در مظهر نظام جلوه می‌دهد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان