ایران برای برقراری روابط نزدیک با عربستان اعلام آمادگی کرد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 10:15

ایران برای برقراری روابط نزدیک با عربستان اعلام آمادگی کرد

شماره: 13484
Aa Aa

محمدجواد ظریف گفته آمادگی داریم به عنوان ناظرین انتخابات سوریه حضور داشته باشیم و مردم سوریه آینده خود و نظم و امنیت در سوریه را تضمین کنند.

با اعلام وزیر خارجه ایران در سوریه؛
ایران برای برقراری روابط نزدیک با عربستان اعلام آمادگی کرد

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در سوریه و پس از دیدار با بشار اسد در جمع خبرنگاران گفت:

در دیدار با بشار اسد و در ملاقات با فیصل مقداد موضوعات دو جانبه، منطقه‌ای و جهانی را پیگیری کردیم.

به گزارش اسپادانا خبر، ظریف تاکید کرد:

اهمیت انتخابات آینده در سوریه موضوع مشترک ایران و سوریه است که ما اعتقاد داریم این انتخابات برای صلح و امنیت و ثبات و پیشرفت در  سوریه اهمیت بسیار زیادی دارد. ما آمادگی داریم به عنوان ناظرین این انتخابات حضور داشته باشیم و امیدواریم مردم سوریه با حضور در این انتخابات آینده خود و نظم و امنیت در سوریه را تضمین کنند.

ظریف گفت:

با موافقت بشار اسد و وزارت خارجه سوریه سرکنسولگری خودمان را در حلب افتتاح خواهیم کرد. امیدوارم این اقدام باعث گسترش همکاری‌های اقتصادی، تجاری و فرهنگی بین ایران و سوریه شود.

وی ادامه داد: 

اقدامات تجاوزکارانه اسرائیل با مقاومت روبرو خواهد شد و این وظیفه جامعه جهانی است که با مداخله مانع ادامه تجاوزهای اسرائیل شود.

ظریف در پاسخ به سوالی درباره روابط ایران با عربستان بیان کرد:

ما آماده‌ایم و همیشه آماده بوده‌ایم روابط نزدیکی با عربستان سعودی داشته باشیم. برادران سوری ما نیز همیشه از همکاری در جهان عرب استقبال کرده‌اند و ما هم بر همین حالت هستیم. ارتباط‌هایی با عربستان سعودی داشته‌ایم و امیدواریم این تماس ها از طریق همکاری‌های بعد میان ایران و عربستان نتیجه بخش باشند؛ برای صلح و امنیت منطقه و به ویژه یمن که از فاجعه ی انسانی عظیمی رنج می برد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان