ایران به صورت رسمی عضو سازمان همکاری‌ شانگهای شد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 11:17

ایران به صورت رسمی عضو سازمان همکاری‌ شانگهای شد

شماره: 19498
Aa Aa

اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای هر ساله با محوریت موضوع استراتژی همکاری‌های چندجانبه و حوزه‌های اولویت‌دار برگزار می‌شود.

در نشست کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای؛
ایران به صورت رسمی عضو سازمان همکاری‌ شانگهای شد

نشست رسمی شورای روسای جمهور کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در سمرقند ازبکستان رسماً آغاز به کار کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، نشست روسای جمهوری کشورهای عضو شانگهای به ریاست «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان و با حضور سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای از جمله هند، قزاقستان، چین، قرقیزستان، پاکستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان برگزار شد.

در ابتدای این نشست به صورت رسمی، عضویت کامل ایران در سازمان شانگهای توسط رییس جمهور ازبکستان اعلام شد که با تشویق حاضران همراه شد.

اسناد عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای ۲۳ شهریور به امضای حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه رسید.

اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای هر ساله با محوریت موضوع استراتژی همکاری‌های چندجانبه و حوزه‌های اولویت‌دار توسعه، رسیدگی به موضوعات مهم و تقویت همکاری‌های اقتصادی و سیاسی اعضا برگزار می‌شود.

  •  

سید ابراهیم رییسی در بیست و دومین اجلاس سران سازمان همکاری های شانگهای در سمرقند اظهار داشت:

 

254

توجه ایران به ترتیبات مهمی همچون سازمان همکاری شانگهای و بریکس بیانگر اهتمام ما به شرکت در تلاش‌های کشورهای همسو برای پی‌ریزی یک نظام بین‌المللی عادلانه، متعالی و مبتنی بر مشارکت است. این رویکردها در کنار توانمندی‌های گسترده جمهوری اسلامی ایران حرکت آینده سازمان شانگهای را سرعت می‌بخشد و تسهیل می‌کند.

او امضای یادداشت تعهدات جمهوری اسلامی ایران در این نشست و عضویت در سازمان همکاری شانگهای را گام مهمی در عرصه سیاست منطقه ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایران دانست:

مطمئنا با حضور فعال و مؤثر جمهوری اسلامی ایران در فعالیت‌های سازمان همکاری شانگهای این عضویت به عنوان یکی از تحولات مهم در تاریخ این سازمان ثبت خواهد شد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان