ایران ممکن است با مطالبات غیر واقع بینانه به مذاکرات بازگردد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 9:35

ایران ممکن است با مطالبات غیر واقع بینانه به مذاکرات بازگردد

شماره: 14284
Aa Aa

ممکن است در آینده نزدیک بازگشت به توافق اولیه غیرممکن باشد و در آن صورت ما باید راه پیش رو را مجددا ارزیابی کنیم. امیدوارم به این نقطه نرسیم.

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران؛
ایران ممکن است با مطالبات غیر واقع بینانه به مذاکرات بازگردد

رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا گفت:

این خطر واقعی وجود دارد که ایران با مطالبات غیر واقع بینانه درخصوص اینکه چه چیزهایی می توانند در این مذاکرات به دست آورند به مذاکرات بازگردد.

به گزارش اسپادانا خبر، او در گفتگو با نیویورک تایمز گفت:

اگر دیپلماسی به شکست بینجامد هر دو طرف چیزهای زیادی را از دست خواهند داد. برای جو بایدن بازگرداندن توافق هسته ای ٢٠١٥ یک هدف اصلی است تا بار دیگر برنامه هسته ای ایران را که در سال گذشته پس از خروج یکجانبه ترامپ از آن به سرعت توسعه یافته است محدود کند. از طرفی دیگر بازگشت به این توافق برای بایدن بسیار حائز اهمیت است تا بتواند روابط آسیب دیده واشنگتن با متحدان اروپایی را ترمیم کند، کشورهایی که به همراه آمریکا و همچنین روسیه و چین بر سر توافق هسته ای اولیه مذاکره کردند. مشاوران بایدن نگرانی خود را از این مسئله پنهان نمی کنند که ممکن است ایرانی ها از شرایط و کارهای فعلی آنقدر درس بگیرند که در آینده نزدیک شاید پاییز سال جاری بازگشت به توافق اولیه غیرممکن باشد. در آن صورت ما باید راه پیش رو را مجددا ارزیابی کنیم اما امیدوارم که به این نقطه نرسیم.

نیویورک تایمز نوشته است:

همه از این حقیقت مطلعند که رئیس جمهور جدید ایران نیز فردی نیست که حرف آخر را در موضوع هسته ای بزند. همچنان آیت الله خامنه ای رهبری ایران است که این جایگاه را دارد. وی روز چهارشنبه یک خواسته کلیدی را مطرح کرد مبنی بر اینکه آمریکا باید تضمین دهد که یک بار دیگر از توافق هسته ای خارج نخواهد شد.

مالی اظهار داشت:

رئیس جمهور بایدن هیچ قصدی برای این ندارد که ماه ها روی حصول توافقی وقت بگذارد و مذاکره کند که بخواهد بعدا از آن خارج شود.

 

منبع| ایسنا

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان