ایران می گوید تمامی اسناد احیای برجام تقریبا آماده است | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403 - 8:31

ایران می گوید تمامی اسناد احیای برجام تقریبا آماده است

شماره: 13816
Aa Aa

عباس عراقچی می گوید زمان برای تصمیم گیری طرف‌های مقابل ما فرارسیده چون  صحنه مذاکرات کاملا روشن است؛ باید تصمیمات خودشان را بگیرند.

با اعلام معاون وزیر امور خارجه ایران؛
ایران می گوید تمامی اسناد احیای برجام تقریبا آماده است

عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران و رئیس هیأت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات وین برای احیای برجام پیش از شروع نشست کمیسیون مشترک برجام عنوان کرد: 

روزهای بسیار فشرده و کار بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم. لان در موقعیتی هستیم که فکر می‌کنیم تمامی اسناد توافق تقریبا آماده است. مسائل اصلی مورد اختلاف که باقی‌مانده، بعضی از مسائل حل شده و برخی مسائل هنوز باقی‌مانده است ولی یک شکل کاملا دقیقی به خودش گرفته و کاملا روشن است که ابعاد این اختلافات چگونه است. فکر می‌کنم زمان برای تصمیم گیری طرف‌های مقابل ما فرارسیده چون  صحنه مذاکرات و یک توافق احتمالی کاملا روشن است. باید تصمیمات خودشان را بگیرند. الان مشخص است که چه حوزه‌هایی، چه کارهایی امکان دارد و چه کارهایی امکان ندارد. بنابراین زمانی است که همه طرف‌ها به خصوص طرف‌های مقابل ما باید تصمیم نهایی خودشان را بگیرند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، او ادامه داد:

برای چند روزی که الان نمی‌توانم دقیقا بگویم چند روز است مذاکرات را متوقف می‌کنیم و به پایتخت‌ها برمی‌گردیم. نه فقط برای مشورت‌های بیشتر بلکه برای تصمیم گیری. مذاکره غیرمستقیم کار آسانی نیست و برای جلوگیری از سوءتفاهم‌ها باید دقیق‌تر و جزیی‌تر کار و مطالب را آماده کرد. امیدوارم در دور بعدی این فاصله کوتاه باقیمانده را طی کنیم و بتوانیم به یک جمع بندی نهایی برسیم گرچه کار سخت و پرسنگلاخی است.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان