ایران می گوید سایرین هم باید برای حفظ برجام هزینه بدهند | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 6:15

ایران می گوید سایرین هم باید برای حفظ برجام هزینه بدهند

شماره: 12156
Aa Aa

سیدعباس عراقچی گفته سه دولت اروپایی به جای محکومیت ترور دانشمند هسته ای ایران مجازات قانونی یک شخص مجرم را محکوم کرده اند.

هفدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام؛
ایران می گوید سایرین هم باید برای حفظ برجام هزینه بدهند

هفدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونین| مدیران سیاسی ایران و کشورهای 1+4 بصورت ویدئو کنفرانس برگزار و آخرین تحولات پیرامون برجام را مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 در این نشست «سیدعباس عراقچی»، معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران ریاست هیات این کشور را برعهده داشت.

عراقچی با اشاره به برخی اظهارنظرهای رسانه ای که در روزهای اخیر از سوی اروپا به گوش می رسد تاکید کرد:

سه دولت اروپایی که خود را پایبند به دموکراسی و قواعد آن می خوانند نباید از دولت ایران انتظار داشته باشند که اصول دموکراسی را نادیده گرفته و قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را اجرایی نکند. دولت جمهوری اسلامی ایران متعهد و موظف به اجرای مصوبات مجلس شورای اسلامی پس از طی مراحل قانونی آنها است.

او ضمن اعتراض به مواضع اخیر سه دولت اروپایی بیان داشت:

به جای محکومیت ترور ددمنشانه دانشمند برجسته هسته ای ایران، سه دولت اروپایی مجازات قانونی یک شخص مجرم را محکوم کردند. طرف های اروپایی همواره فقط از ایران می خواهند در برابر همه رفتارهای غیرقانونی و خصمانه، چه تحریم های آمریکا باشد و چه خرابکاری در نطنز و ترور دانشمندان هسته ای خود خویشتندار باشد. ایران نمی تواند تمام هزینه های اجرای برجام و رفتارهای غیرقانونی دیگران را متقبل شود و سایرین هم باید برای حفظ برجام هزینه بدهند.

عراقچی در رابطه با گمانه زنی ها پیرامون بازگشت آمریکا به برجام اظهار داشت:

ما به جای حرف و گمانه زنی به اعمال توجه می کنیم. ایران همواره مواضع خود را بصورت شفاف بیان کرده است و حاضر است پس از بازگشت آمریکا به انجام تعهدات خود در برجام و اعاده وضعیت به شرایط ژانویه ۲۰۱۷، اجرای تعهدات برجامی خود که  وفق بند های ۲۶ و ۳۶ برجام آنها را متوقف کرده است از سر گیرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان