ایران یک دموکراسی مسئول نبوده و به دنبال میانه روی نیست | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 19:26

ایران یک دموکراسی مسئول نبوده و به دنبال میانه روی نیست

شماره: 10432
Aa Aa

وزیر خارجه آمریکا گفته نگرانی ما امنیت ملی آمریکاست؛ تمدید تحریم تسلیحاتی ایران مورد نیاز جهان است و ما نباید از مسئولیت خود عدول کنیم.

پمپئو در نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل؛
ایران یک دموکراسی مسئول نبوده و به دنبال میانه روی نیست

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی گزارش دوره‌ای دبیرکل این سازمان درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ مربوط به توافق هسته‌ای ایران گفت:

تحریم تسلیحاتی ایران به دلیل توافق ناقص رئیس جمهور سابق آمریکا به زودی منقضی می شود و شورای امنیت دو گزینه پیش رو دارد:

تمدید تحریم‌ها و یا پایان تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران.

با پایان تحریم تسلیحاتی، ایران دسترسی بیشتری به منطقه و آزادی عمل بیشتری برای معاملات تسلیحاتی خواهد داشت و با تسلیحاتی خود تنش را از ونزوئلا تا افغانستان و سوریه تشدید خواهد کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، پمپئو مدعی شد:

ایران یک دموکراسی مسئول نیست. گزارش دبیرکل نشان می دهد حملات اخیر علیه عربستان و توقیف سلاح ها در ساحل یمن منشا ایرانی داشتند. ما نیاز به گزارش دبیرکل درباره عملکرد ایران نداریم بلکه عملکرد ایران در عراق از جمله در پائیز سال گذشته مشخص است.

وزیر خارجه آمریکا گفت: دیگران از جمله اسرائیل نیز در منطقه خواستار تحریم تسلیحاتی ایران هستند و ترجیح آمریکا همکاری با شورای امنیت برای تمدید این تحریم‌ها است.

وزیرخارجه آمریکا از بیانیه سه کشور اروپایی استقبال کرد و مدعی شد:

نگرانی ما امنیت ملی آمریکاست و ایران به دنبال میانه روی نیست و فعالیت های هسته ای این کشور کمتر نشده است. ایران همچنین محل هایی را به آژانس نشان نداده است. براساس ماده ۱ منشور سازمان ملل تهدیدات علیه صلح باید برطرف شود لذا این شورا باید از دیپلماسی باجگیری ایران پرهیز کند و باید تهدیدات ایران را جدی بگیریم.

تمدید تحریم تسلیحاتی ایران مورد نیاز جهان است و ما نباید از مسئولیت خود عدول کنیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان