ایران ۹ تن طلا به عنوان بهای واردات بنزین به ونزوئلا دریافت می کند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 3:00

ایران ۹ تن طلا به عنوان بهای واردات بنزین به ونزوئلا دریافت می کند

شماره: 10317
Aa Aa

رای الیوم نوشته است ایران با ارسال ماهیانه سه محموله بنزین به ونزوئلا به بیش از ۹ تن طلا با ارزش معادل ۵۰۰ میلیون دلار دست خواهد یافت.

پس از انتقال ۱.۵ میلیون بشکه نفت به بنادر ونزوئلا؛
ایران ۹ تن طلا به عنوان بهای واردات بنزین به ونزوئلا دریافت می کند

در یک چالش جدید برای رئیس جمهور ایالات متحده و دولت او، ایران تصمیم به ارسال ماهیانه سه محموله بنزین به ونزوئلا گرفت و این تصمیم، پس از موفقیت تهران در زمینه انتقال ۱.۵ میلیون بشکه به بنادر ونزوئلا اتخاذ شد.

به گزارش اسپادانا خبر در یادداشت رای الیوم آمده است:

ایران که تا سال گذشته یک دولت وارد کننده فرآورده‌های نفتی بود پس از راه اندازی پالایشگاه‌های عظیم خود از جمله پالایشگاه «ستاره خلیج فارس» حدود ۱۷۲ هزار بشکه بنزین اضافی دارد.

این اقدام ایران در قبال ونزوئلا، دو جنبه دارد:

اول: سیاسی روانی که دربردارنده پیامی مبنی بر شکستن محاصره آمریکا علیه ایران و ونزوئلا و تعرض به تحریم‌های آن، اثبات ناتوانی آمریکا از اجرای تهدیداتش در مورد حمله به نفت کش‌های ایرانی در دریای کارائیب و ممانعت از خالی شدن محموله آن از ترس پاسخ انتقامی ایران است.

دوم: جنبه تجاری که براساس آن ایران به بیش از ۹ تن طلا بعنوان بهای واردات بنزین خود به ونزوئلا دست می‌یابد که ارزش آن، معادل ۵۰۰ میلیون دلار است و این علاوه بر قرارداد‌های تجاری دیگری است که طی سفر مادورو به تهران به امضا خواهد رسید.

 

منبع| انتخاب

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان