اینترنت ایران باید در دست نهادی باشد که زیر نظر رهبری کار کند | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 28 فروردين 1403 - 9:52

اینترنت ایران باید در دست نهادی باشد که زیر نظر رهبری کار کند

شماره: 11052
Aa Aa

فلاحی گفته جای تاسف دارد مردم به تلگرامی که در دست صهیونیست‌هاست و با هدف جاسوسی طراحی شده اعتماد می‌کنند اما به پیام رسان داخلی شک دارند. 

نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی؛
اینترنت ایران باید در دست نهادی باشد که زیر نظر رهبری کار کند

احمد حسین فلاحی، نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی گفت:

اینترنت باید از دست دولت خارج شود و شبکه ملی اطلاعات پا بگیرد. اینترنت و شبکه مجازی نباید در دست دولت  باشد؛ در بعضی از کشورها اینترنت در دست نهادهای نظامی است. در کشور ما هم می‌تواند در دست نهادی باشد که زیر نظر رهبری کار کند. 

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایلنا، وی تاکید کرد: هنگامی که اینترنت زیر دست دولت‌ها باشد و از آن استفاده کنند، عامل بسیاری از مشکلات و فتنه ها می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت:

پولی که امروز به دست تلگرام داده شده و این همه هزینه شد، آمدنیوزها را اداره کرد. این‌ها همه دست دولت بوده است. در حال حاضر اینترنت عملا در دست دولت است و هرجا که وزیر بخواهد، مثلا هزینه‌ها را در اختیار تگلرام قرار می‌دهد اما در بحث زیرساخت به شبکه‌های داخلی کمکی نمی‌کنند پول‌ها جای دیگری هزینه می‌شود. 

وی در پاسخ به این سوال که اگر پیام‌رسان‌های خارجی بد است چرا نمایندگان از آن‌ها مانند توئیتر استفاده می‌کنند اظهار داشت: اگر من نماینده از شبکه اجتماعی غیر بومی استفاده می‌کنم برای این است که مخاطب من در آنجا حضور دارد و در آن فضا از من مطالبه‌گری می‌کند و باید جواب بدهم. 

حسین فلاحی ادامه داد: هنگامی که مخاطب من در واتساپ یا تلگرام ارتباط بر قرار می‌کند من هم مجبورم در این فضا پاسخ دهم و به اجبار باید این پیام‌رسان‌ها را در تلفن همراه خودم نصب کنم و اِلا هیچ انگیزه و اراده‌ای برای استفاه از این برنامه‌ها ندارم.

وی افزود:

چگونه است مردم به تلگرامی که با اطلاعاتش اسرائیل میلیاردها تومان تجارت می‌کند اعتماد دارند اما به یک پیام‌رسان داخلی که به حفظ حریم شخصی افراد احترام می‌گذارد و مراقب قانون است، اعتماد نمی‌کنند؟ واقعا جای تاسف دارد جامعه به تلگرامی که در دست صهیونیست‌هاست و با هدف جاسوسی طراحی شده است اعتماد می‌کنند اما به پیام رسان داخلی شک دارند. 

وی گفت: این عدم اعتماد به نهادهای نظارتی کشور باز می‌گردد و ما امروز از این بابت باید تاسف بخوریم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان