با اعطای «وضعیت نامزدیِ اتحادیه اروپا» به اوکراین موافقت شد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 17:28

با اعطای «وضعیت نامزدیِ اتحادیه اروپا» به اوکراین موافقت شد

شماره: 18268
Aa Aa

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در واکنش به موافقت کمیسیون اروپا با نامزدی این کشور موضع بروکسل را یک «تصمیم تاریخی» خوانده است.

اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا خبر داد؛
با اعطای «وضعیت نامزدیِ اتحادیه اروپا» به اوکراین موافقت شد

اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا از موافقت بروکسل با نامزدی اوکراین و مولداوی برای پیوستن به اتحادیه اروپا خبر داد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از یورونیوز، او در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت:

کمیسیون اروپا اعطای «وضعیت نامزدی اتحادیه اروپا» به اوکراین را پذیرفته و برای تحقق آن توصیه‌ لازم را انجام داده است. 

شرکت کنندگان در نشست نهاد اجرایی اتحادیه اروپا همین وضعیت را برای مولداوی، همسایه اوکراین توصیه کرده و با نامزدی این کشور نیز برای پیوستن به اتحادیه موافقت کرده‌اند.

رئیس کمیسیون اروپا با اشاره به تلاش هفتاد درصدی دولت اوکراین برای نزدیک کردن این کشور به اصلاحات و نرم‌های مورد نیاز برای پیوستن به اتحادیه اروپا تاکید کرد که هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن در این مسیر باقی است.

این اعلام موضع در اجلاس سران اروپا طی روزهای ۲۳ و ۲۴ ژوئن مورد بحث قرار خواهد گرفت و رهبران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا باید به اتفاق آرا به آن چراغ سبز نشان دهند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در نخستین واکنش به موافقت کمیسیون اروپا با نامزدی کشورش و توصیه برای پذیرش این نامزدی جهت پیوستن به اتحادیه اروپا موضع بروکسل را یک «تصمیم تاریخی» خواند.

وی با انتشار توییتی ضمن استقبال از موضع کمیسیون اروپا از ارزولا فن در لاین، رئیس نهاد اجرایی و کلیه اعضای آن برای آنچه وی «تصمیم تاریخی» خواند تشکر کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان