با بازی کرونا فرزندان ما را دو سال در اختیار بیگانگان قرار دادند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 12:59

با بازی کرونا فرزندان ما را دو سال در اختیار بیگانگان قرار دادند

شماره: 20221
Aa Aa

جوانی که به پلیس یا بسیج حمله می کند جزو تلفات ما در جنگ شناختی است. دشمن او را از اردوگاه ما خارج و به عنوان پیاده‌نظام خود وارد میدان کرده است.

خویشتن‌داری هم بالاخره حدی دارد؛
با بازی کرونا فرزندان ما را دو سال در اختیار بیگانگان قرار دادند

امیر پوردستان، رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:

اغتشاشات اخیر بخشی از جنگ ترکیبی یا هیبریدی آمریکا علیه ما است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، او ادامه داد:

آن ها بعد از سازماندهی افراد نفوذی و تجهیز آنان و یارگیری در داخل کشور با یک هجوم رسانه ای سنگین و هدایت شده و با کمک بعضی سلبریتی های فریب خورده جوانان خام و احساسی را به میدان آورده و آنان را در مقابل نیروهای حافظ امنیت قرار دادند و سپس خودشان یعنی همین نفوذی ها شروع کننده درگیری های فیزیکی و آتش زدن و قتل و کشته سازی می شدند و زمانی که احساس می کردند درگیری ها شدت گرفته سریعاً منطقه را ترک و به جای دیگری و برای آتش افروزی دیگری می رفتند. کشورهای حامی آشوب در گام بعدی تصمیم داشتند با نفوذ دادن تروریست های تکفیری ابتدا در کردستان و سیستان و بلوچستان و بعد خوزستان آتش فتنه های قومی و قبیله ای را مشتعل کنند که هوشیاری جامعه اطلاعاتی انتظامی و امنیتی کشور آن ها را در این توطئه های خطرناک و ویرانگر ناکام گذاشت. اگر این فراست و تیزهوشی حضرت امام (ره) و پس از ایشان مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) نبود معلوم نبود تابه‌حال چه بلائی بر سر نظام اسلامی آمده بود. در همین اغتشاشات اخیر شما می بینید که هجمه اصلی به رهبری نظام بود. چرا؟ چون دشمن برای پیروزی سریع قصد داشت ضمن حرمت‌شکنی از این جایگاه مقدس نقطه قوت و اطمینان نظام را هدف قرار داده و به زعم باطل خود این تکیه‌گاه را از امت بگیرد.

 

وی گفت:

یکی دیگر از مولفه های قدرت نظام وجود ملتی بصیر، ولایت‌مدار و در عین حال صبور است، ملتی که با مطالعه عرض می کنم تاریخ بشریت مثل آن را به خود ندیده است. ملتی که با همه گله‌مندی‌هایی که از برخی مدیران و مسئولین و مضیقه های مالی و اقتصادی دارد با تحمل سختی ها و ناملایمات با تمام وجود پای آرمان‌ها، ارزش‌ها و اعتقاداتش ایستاده است و خم به ابرو نمی آورد. این ملت بصیر بلافاصله بعد از شروع اغتشاشات دست ناپاک و پنهان دشمن را مشاهده کرد و با اطاعت ولایی از رهبری نظام صف خود را از آن ها جدا کرد و مدافعان امنیت را تنها و بی‌پناه نگذاشت و مثل همیشه به رسالت دینی و انقلابی خود عمل کرد. از دیگر مولفه های قدرت نظام اسلامی غیرت دینی است. این غیرت دینی در مردم سربلند ما آن‌قدر غلیان و جوشش دارد که جوان مومن ایرانی برای حفظ نوامیس کشوری دیگر و در جغرافیایی دیگر داوطلبانه می رود و جانش را مشتاقانه تقدیم می کند.

او ادامه داد:

رسانه ها از ابزار اصلی جنگ نرم هستند و در این جنگ نرم هر کشوری رسانه های قدرتمندتری داشته باشد پیروزی با او است. در اغتشاشات اخیر رسانه های معاند در یک اقدام مشترک از همه تکنیک ها و جذابیت های رسانه ای و در حجم و مقیاس بسیار گسترده که نمونه آن کمتر دیده شده استفاده کردند. در مورد حجم و کثرت خبرها در مورد جمهوری اسلامی ایران، اغراق نیست اگر از واژه بمباران خبری استفاده کنیم،.اخبار به صورت مسلسل وار به گونه ای سرازیر می شدند که قدرت تفکر را از مخاطب می گرفت و در ذهنش آنچه را که می خواست جای می داد. جوانی که به پلیس یا بسیج که مدافع امنیت اوست حمله می کند در حقیقت جزو تلفات ما در جنگ شناختی است یعنی دشمن موفق شده با تغییر در سیستم محاسباتی آن جوان او را از اردوگاه ما خارج و در لشکر خود و به عنوان پیاده‌نظام خود وارد میدان کند. بخش قابل توجهی از این جوانان اغتشاشگر از این دسته هستند که بعد از دستگیری تازه متوجه می شوند که چقدر بازی خورده اند و نادانسته خود، خانواده و کشورشان را با چه خطرات مهلک و خانمان سوزی روبرو کرده اند. ما شاهد چنین هجمه و بمباران رسانه‌ای بودیم و تمام شبکه‌های فارسی زبان و غیر فارسی زبان به ما هجوم آورده بودند. این نشان از قابلیت، صلاحیت و توانمندی همه نیروهای مسلح و دستگاه دیپلماسی ما بود که توانست به خوبی این موضوع را مهار و کنترل کند.

او اظهار  داشت:

هم آمریکایی‌ها، هم اروپایی‌ها و هم رژیم سعودی می‌دانند که ما اهرم‌های بسیار قوی در اختیار داریم که به صورت نیابتی و ترکیبی علیه آن‌ها استفاده کنیم که به موقع برای آن برنامه‌ریزی خواهد شد. با توجه به تجربه‌ام در نیروهای مسلح باید بگویم که قطعا به تمام اعمال دشمنان پاسخ داده خواهد شد و این پاسخ هم قطعاً برای دشمنان پشیمان‌کننده خواهد بود.

وی گفت:

نطفه این فتنه از آغاز کرونا بسته شد. کرونا یک بازی بود که آمریکایی ها در دنیا آغاز کردند تا داروها و واکسن های خود را به جهان بفروشند و در مجموع جهان را درگیر کنند. همچنین این اتفاق یک محملی بود تا بتوانند در کشورمان فتنه‌انگیزی کنند. با حاکم شدن فضای کرونا در کشور، مدارس و دانشگاه ها تعطیل شدند و ما به نوجوانان و فرزندان جوان خودمان یک گوشی هوشمند، تبلت و لپ تاپ دادیم و درب اتاق را بستیم و گفتیم کسی مزاحم فرزندمان شود. این فرزند سریعاً به فضای مجازی متصل شد و در حالی که معلم سخنان خود را مطرح می‌کرد این فرزند جوان و نوجوان ما به فضای مجازی متصل شد و دو سال در اختیار بیگانگان بود. هنگامی که می‌گوییم جنگ شناختی یعنی دقیقاً با چنین فضایی مواجه هستیم، این فتنه بسته شد و دشمن دوسال روی جوانان و نوجوانان ما کار کرد. آمریکایی ها تجربه تمام فتنه‌های خود را جمع کرده و در این فتنه پیاده‌سازی کردند. هنگامی که اتفاقات رخ داده در فتنه اخیر را بررسی می‌کنیم آن‌گاه شاهد هستیم که رویدادها و وقایع آن با تمامی فتنه‌ها متفاوت بود. به طور مثال در سال ۸۸، مرکز و اتاق فرماندهی و کنترل فتنه در میدان هفت تیر تهران بود و یک جمعیتی در آنجا بودند که توسط لپ تاپ و کامپیوتر خود با اروپا ارتباط داشتند اما در فتنه اخیر این کار را انجام ندادند و به صورت متفرق فعالیت کردند. یعنی مراکز فرماندهی و کنترل آن‌ها متفرق بود ضمن اینکه اغتشاشگران از طریق رسانه ها مانند اینترنشنال، بی بی سی فارسی و صدای آمریکای فارسی خط می‌گرفتند. این مرحله اول فتنه بود و می‌خواستند این فتنه در نقاط مختلف شهر و کشورمان پیاده‌سازی کنند و سپس گروه‌های تکفیری و تروریستی را نفوذ بدهند، آن‌گاه شاهد آغاز جنگ های داخلی بودیم و زمینه آماده می‌شد تا با بی‌ثبات شدن کشور تیم هایی از سازمان ملل وارد کشورمان شوند یعنی همان نکته ای که مولوی عبدالحمید با اشاره به آن به برگزاری رفراندوم اشاره کرد که در راستای نقشه های دشمنان بود. آن زمان هم با توجه به این اتفاقات زمینه برای تجزیه کشور فراهم می‌شد. همه هدف دشمنان این بود که بتواند کشور را وارد یک جنگ داخلی کنند که هدایت مقام معظم رهبری و فراست و تیزهوشی ایشان و همت و شجاعت نیروهای در صحنه توانست این فتنه را در نطفه خفه کند. این فتنه، فتنه‌ای بسیار سنگین و برنامه‌ریزی شده بود به طوری که به قدری دارای برنامه ریزی سنگینی بود که تلاش داشتند یک اجماع جهانی برای آن به وجود بیاورند. به همین دلیل، بسیاری از مسئولان سیاسی کشورها هم با این موضوع همراهی کرده و تجمعاتی را در خارج از کشورمان شاهد بودیم. در اتفاقات اخیر شاهد هجوم اغتشاشگران به سفارت های کشورمان در خارج از ایران بودیم که اتفاق بی سابقه‌ای بود چرا که تا پیش از این چنین حجم تهاجم به سفارتخانه‌های خود در خارج کشور را هیچ‌گاه شاهد نبودیم که نشان از اجرای یک کار سنگین علیه کشورمان بود.

او اظهار داشت:

به نظرم ما در این حادثه واقعاً خویشتن‌داری کردیم و جای آن دارد که عربستان سعودی در این فتنه‌ها از طریق نیروهای نیابتی و ظرفیت‌هایی که در منطقه وجود دارد یک سیلی محکمی بخورد اما به نظر من مسئولان ما مانند همیشه خویشتن داری کرده و بزرگواری کردند اما عربستان بداند که خویشتن‌داری هم بالاخره حدی دارد و اگر بخواهد اقدامات خصمانه خود را مقداری بیشتر کند قطعاً پاسخ ما به این اقدامات پشیمان کننده خواهد بود.

*باید تاکید کنم نیروهای مسلح ما صلاحیت، قابلیت و توانمندی بسیار بالایی دارند و قادر هستند به خوبی به چنین تهدیداتی پاسخ دهند و فراتر از آنچه که آن‌ها فکر می‌کنند ضرباتی را به آن‌ها وارد کنند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان