بازداشت ۱۳۰ نفر در اعتراضات اصفهان تایید شد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 14:11

بازداشت ۱۳۰ نفر در اعتراضات اصفهان تایید شد

شماره: 15987
Aa Aa

جز افرادی که تیراندازی مسلحانه داشته اند بقیه با قرار کفالت و وثیقه آزاد شده اند|پرونده حسن روحانی باید در دادگاه ویژه روحانیت رسیدگی می‌شود

ذبیح‌الله خداییان، سخنگوی قوه قضاییه؛
بازداشت ۱۳۰ نفر در اعتراضات اصفهان تایید شد

ذبیح‌الله خداییان، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود گفت:

در جریان انعقاد قرارداد کرسنت سوءاستفاده‌هایی شده بود و برخی پورسانت گرفته بودند.

به گزارش اسپادانا خبر، او ادامه داد:

۸ نفر در این پرونده به جرم تبانی در معاملات دولتی و اخد رشوه متهم هستند که پرونده در جریان و در دستور کار دولت است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در اعتراضات اصفهان  چه تعداد از معترضین بازداشت شدند؟ گفت:

مردم حق دارند اگر خواسته یا مطالبه ای دارند را به اطلاع مسولان برسانند. مردم اصفهان هم تجمع و اعتراضاتی را  داشتند و چندین روز ادامه داشت و آرام و مسالمت آمیز بود و مشکلی ایجاد نشد و همین تجمع مسالمت آمیز و شعور مردم اصفهان دشمنان را عصبانی کرد و باعث شد تحت تاثیر دشمنان افرادی در صفوف مردم نفوذ کنند و دست به اغتشاش بزنند. ما نمی توانیم اسمشان را مردم بگذاریم و آنها اقدام به سلب امنیت مردم و تخریب اموال مردم کردند و مانع طرح صحیح خواسته مردم شدند. خود مردم اصفهان وارد عمل شدند و با کمک نیروی انتطامی آن را خاتمه دادند. ۱۳۰ نفر بازداشت شده بودند و قرار برایشان صادر شده بودند و برخی بلافاصله آزاد شدند و دیروز هم اکثر آنها آزاد شدند. جز افرادی که تیراندازی مسلحانه داشتند بقیه با قرار کفالت و وثیقه آزاد شده بودند.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره اظهارات نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ و شکایت از رئیس جمهور سابق گفت:

دستگاه قضایی در رسیدگی به جرم افراد خط قرمز ندارد و در این ایام به جرایم افرادی رسیدگی شد که جزو مسئولان عالی رتبه نظام بودند. قبلا هم گفتم با توجه به اینکه ایشان روحانی است در دادگاه ویژه روحانیت به موضوع رسیدگی می‌شود و باید از این مرجع پرسید که آیا پرونده‌ای تشکیل شده است یا خیر اما در دادگستری پرونده‌ای تشکیل نشده است.

خداییان در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چرا تاکنون قانون ترک فعل مسئولان تدوین نشده است؟ گفت:

ترک فعل زمانی است که قانون گذار تکالیفی را برای اشخاصی تعیین می‌کند و برای آن‌ها ضمانت اجرا تدوین می‌کند و چنانچه فردی به وظیفه خود عمل نکند مجرم است و در این صورت اگر کسی به وظیفه قانونی اش عمل نکند طبق مقررات به آن رسیدگی می‌شود اما آیا همه ترک فعل‌ها جرم است که بسیاری از آنها فاقد ضمانت کیفری است‌ و هر موضوعی را البته نباید کیفری کرد چرا که ما عناوین مجرمانه بسیاری هم داریم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان