بسیج و سپاه کف خیابان را از اغتشاشگران جمع کردند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 23:45

بسیج و سپاه کف خیابان را از اغتشاشگران جمع کردند

شماره: 22577
Aa Aa

برخی از گول‌خورده‌های اغتشاش خانواده مذهبی داشتند| ۲۱۰ گلوگاه فساد را شناسایی کردیم| مصلحت نظام و مردم را به دوستی خودمان فدا نمی‌کنیم.

محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران؛
بسیج و سپاه کف خیابان را از اغتشاشگران جمع کردند

محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در یک گفت‌وگوی تلویزیونی به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار داشت:

دشمنان سال گذشته دیدند که قوای سه‌گانه در حال اقدامات مثبت هستند بنابراین تصمیم گرفتند داخل را به‌هم بریزند.

به گزارش اسپادانا خبر، او گفت:

دشمن برای به‌هم ریختن کشور برنامه داشت اما لطف پروردگار به ما کمک کرد و بسیج و سپاه تقریبا کف خیابان را از اغتشاشگران جمع کردند.

وی با بیان این که برخی از گول‌خورده‌های اغتشاش سال گذشته خانواده مذهبی هم داشتند ادامه داد:

برای برخورد با دستگیرشدگان اغتشاش با دستگاه‌ها تقاضای راه‌حل کردم. به‌عنوان رئیس قوه با دستگیرشدگان به صحبت نشستم و گفتم آماده شنیدن حرف‌های  شما و راه‌حل‌هایتان هستم.

او گفت:

اقدام حکیمانه رهبر انقلاب باعث شد صف اغتشاشگران با گول‌خوردگان سوا شود.

او در پاسخ به این سؤال که برخی می‌گویند حاکمیت به یکدستی رسیده و باعث می‌شود در برخی موارد به علت مصلحت اندیشی‌ها چشم پوشی صورت بگیرد گفت:

بین کار و دوستی و رفاقت مرز قائل می‌شوم. من هیچ وقت در یک جناح خاص سیاسی نبوده‌ام. اگر امروز یک فسادی در دستگاه اجرایی ببینیم به هیچ وجه به این معنا نیست که از این فساد صرف نظر کنیم و ظرف این دو سال هم این را نشان داده‌ایم. آقای رئیسی هم توقع بی جای من از دولت را انجام نمی‌دهد. ما مصلحت نظام و مردم را به دوستی خودمان فدا نمی‌کنیم. تغییر و تحول کاملی در مبارزه با فساد ایجاد کرده‌ایم. با رها کردن سرچشمه نمی‌شود جلوی فساد را گرفت با بستن بعضی گلوگاه‌های فساد از به وجود امدن پرونده‌های فساد بزرگ و پرتعداد جلوگیری کردیم. باید علل فساد را جستجو کرد. از روز اول عهده دار شدن مسئولیت ریاست قوه گفتیم فقط با فساد اقتصادی مبارزه نمی‌کنیم و با هرگونه فسادی مقابله می‌کنیم.

وی گفت:

تجربه ۴۰ ساله ما می‌گوید باید روی بسترهای فساد سوار شد. به بازرسی گفتیم که روی منابع و مصارف متمرکز شود.۲۱۰ گلوگاه فساد را شناسایی کردیم و به دولت اعلام کردیم. دولت به جد دنبال اصلاح این گلوگاه‌های فساد است.این همه گرفتاری‌ها و مشکلات اقتصادی در حال حاضر وصول مالیات ما بهتر و بهتر شده است. گرفتن مالیات کار دولت است اما ما هم به دولت کمک کرده‌ایم. گفته‌ایم بروید ببینید ابربدهکار بانکی از کجا به وجود می‌آید؛ مقصر بانک است یا ابربدهکار؟ در برنامه سال ۱۴۰۲ برنامه‌ای تدوین کرده‌ایم و به بانک‌ها هشدار داده‌ایم که از سال بعد بیشتر به بانک‌هایی می‌پردازیم که ابربدهکار به وجود آورده‌اند و فرد تسهیلات گرفته اما پول را برنگردانده است. با ابربدهکار برخورد می‌کنیم اما برخورد ما با بانک متخلف شدیدتر خواهد بود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان