بدون برجام، ایران، کار خودش را انجام می‌دهد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 20:31

بدون برجام، ایران، کار خودش را انجام می‌دهد

شماره: 10365
Aa Aa

تخت‌روانچی گفته اگر برجام وجود نداشته باشد، ایران از محدودیت‌هایی که به‌عنوان عضو برجام دارد خلاص می‌شود و این محدودیت‌ها دیگر معتبر نخواهد بود.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد؛
بدون برجام، ایران، کار خودش را انجام می‌دهد

مجید تخت‌روانچی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در یک نشست خبری گفت:

ما همچون بسیاری دیگر بر این عقیده هستیم که ایالات متحده حق قانونی برای استفاده از مکانیسم ماشه را ندارد. مفاد پیش‌نویس قطعنامه آمریکا برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد در تضاد است و به همین ترتیب هم باید مردود دانسته شود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، وی تصریح کرد: آمریکا باید آگاه باشد که قطعنامه‌ای را که خود تصویب کرده است نقض می‌کند. این یک اشتباه ویران‌کننده برای شورای امنیت خواهد بود که قطعنامه خود را نقض کند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد گفت:

اقدام آمریکا در واقع برای قوانین بین‌المللی و همچنین همکاری‌های آتی با شورای امنیت پیامدهایی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: ایالات متحده باید این نکته را در نظر داشته باشد که پیامدهایی همچون چگونگی واکنش دیگر اعضای شورای امنیت با تصمیم آنها وجود خواهد داشت. اگر برجام وجود نداشته باشد، ایران از محدودیت‌هایی که به‌عنوان عضو برجام دارد خلاص می‌شود و کار خودش را انجام می‌دهد.

تخت‌روانچی توضیح داد:

این به‌معنای آن نیست که ما از هرچیزی که برای ما در پس از برجام فراهم می‌شود استفاده می‌کنیم بلکه منظورم این است که این محدودیت‌ها دیگر معتبر نخواهد بود. از این رو گزینه‌هایی به ما خواهد داد تا هرآنچه را ایران بخواهد انجام دهد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان