برای جنگ با جمهوری اسلامی آماده نمی‌شویم | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 13:49

برای جنگ با جمهوری اسلامی آماده نمی‌شویم

شماره: 22838
Aa Aa

افزایش حضور نظامی آمریکا در تنگه هرمز بر نظارت بر وضعیت و جلوگیری از بی‌ثباتی متمرکز است؛ جمهوری اسلامی «فورا» اقدامات بی‌ثبات‌کننده را متوقف کند.

متیو میلر، سخنگوی وزرات امور خارجه ایالات متحده؛
برای جنگ با جمهوری اسلامی آماده نمی‌شویم

متیو میلر، سخنگوی وزرات امور خارجه ایالات متحده در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که در پرتو «تهدید مستمر جمهوری اسلامی» و با همکاری شرکا و متحدان، وزارت دفاع آمریکا در حال «افزایش حضور» و «گسترش توانایی‌های» خود در تنگه هرمز و آب‌های اطراف است.

به گزارش اسپادانا خبر، او از جمهوری اسلامی خواست «فورا» اقدامات بی‌ثبات‌کننده خود را که خطر جدی برای جریان بی‌وقفه تجارت جهانی از طریق این آبراه استراتژیک است متوقف کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا آمریکا با توجه به رفتار جمهوری اسلامی در منطقه برای جنگ با جمهوری اسلامی در خلیج فارس آماده می‌شود گفت:

«ما به طور قطع هرگونه تمهیداتی را برای جنگ رد می‌کنیم. افزایش حضور نظامی در درجه اول بر نظارت بر وضعیت و جلوگیری از بی‌ثباتی بیشتر متمرکز است.»

  •  

آشتیانی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درخصوص اعلام اخباری مبنی بر اعزام جنگنده و ناوجنگی آمریکایی به تنگه هرمز گفت:

آمریکا که کارهای خودش را دنبال می‌کند اما اساسا جمهوری اسلامی در مرحله ای از اقتدار است که اصلا کسی نمیتواند آن را تهدید کند. ما از این مرحله گذر کرده و نقش آفرینی منطقه‌ای و بین المللی داریم که آن را دنبال می‌کنیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان