برای دفاع موشک نقطه زن داریم | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 16:59

برای دفاع موشک نقطه زن داریم

شماره: 18159
Aa Aa

تحریم ها دوام نخواهد داشت. می‌خواستند ایران را از توسعه دانش و فناوری محروم کنند اما ایران در حوزه‌های مختلف علم و فناوری جزو ۵ کشور نخست جهان است.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران؛
برای دفاع موشک نقطه زن داریم

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در نشست «گام های امیدبخش فرصت های توسعه تجارت میان ایران و هند» گفت:

امروز اقتصاد دو کشور یک فرصت را در مقابل ما قرار داده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، وی‌ اظهار داشت:

تحریم های یک جانبه و ظالمانه آمریکا پایان خواهد یافت و دوامی نخواهد داشت. ما با ایستادگی و هوشمندی این تحریم ها را در گام اول کم اثر کردیم طوری که در هر حوزه که بیشترین تحریم شامل حال ما شد بیشترین پیشرفت را به دست آوردیم. در حوزه دفاعی بیشترین تحریم ها بود اما ما قوی ترین و برترین دستاوردها را در اختیار داریم. تحریم های دیگری که از سوی آمریکا اعمال شد بر جلوگیری از توسعه علم و فناوری متمرکز بود اما در تمامی زمینه ها ایران امروز جزو بهترین هاست. دولت جدید ایران مصمم است برنامه توسعه پایدار اقتصادی را کامل و شتابان پیش ببرد. ما در گام پیش رو تحریم های آمریکا را بی تردید بی اثر خواهیم کرد چون هیچ جایگاهی در حقوق بین‌الملل ندارد.

او گفت:

یکی از زیر ساخت ها منطقه بندر چابهار است که دولت و بخش خصوصی هند از مهمترین سرمایه گذاران آن هستند. ما توافق کردیم که زمینه های سرمایه گذاری و بهره‌برداری از بندر چابهار را بیش از گذشته فعال کنیم البته الان هند از ظرفیت بندر چابهار استفاده می کند اما ظرفیت این منطقه می‌تواند مسیرهای ترانزیتی شمال به جنوب و شرق به غرب را فراهم کند. ما توافق خوبی در این رابطه با هند روی میز داریم. توسعه گردشگری از دیگر فایل هایی است که ما در ارتباط با هند دنبال می کنیم.

وی ادامه داد:

۴۰ درصد برنامه سیاست خارجی ایران در وزارت امور خارجه را به مباحث اقتصادی تخصیص دادیم و برای پذیرش هیئت های اقتصادی آمادگی داریم.

  •  

امیر عبداللهیان در جمع ایرانیان مقیم حیدر آباد نیز گفت:

دغدغه ایرانیان در داخل و خارج این است که در اعمال فشارها و تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه امریکا جمهوری اسلامی چه برنامه‌ای دارد؟ راهبرد دولت مبتنی برتوسعه پایدار اقتصاد ایران است. در بسیاری از حوزه‌ها پیشرفت‌های بزرگی را در چهار دهه گذشته داشتیم و در حوزه‌هایی که بیشترین فشار بر ما بود بیشترین پیشرفت را داشتیم.

او با بیان این که ما درپی بمب هسته‌ای نیستیم افزود:

می‌خواستند ایران را از توسعه دانش و فناوری محروم کنند اما ایران در حوزه‌های مختلف علم و فناوری جزو ۵ کشور نخست جهان است. ما در پی بمب هسته‌ای نیستیم اما دانش هسته‌ای، دانش پیچیده‌ای است که تا کشوری مجهز به دانش فیزیک، ریاضی، شیمی و ابعاد مختلف علم و فناوری نشود، نمی‌تواند به دانش هسته‌ای دست پیدا کند و امروز کسی که دانش هسته‌ای دارد در اوج جایگاه علمی است. کشوری که از دانش هسته‌ای برخودار است از همه دانش‌های فنی مهندسی و علم و فناوری برخودار خواهد بود. دانش هسته‌ای را برای رفاه کشور می‌خواهیم و از حفظ دانش و فناوری‌های هسته‌ای تحت هیچ شرایطی کوتاه نخواهیم آمد. در موضوع توسعه کشور در همه ابعاد اقتصادی اجتماعی، سیاسی، علم و فناوری پیشرفت‌های بزرگی حاصل شده است.

وی با اشاره به فشارها در صنعت دفاعی ایران افزود:

در حوزه دفاعی بیشترین فشارها را شاهد بودیم و می‌گفتند چرا جمهوری اسلامی ایران موشک‌های نقطه زن در اختیار دارد؟ یکی از مسئولین عالی رتبه جنگ بیان می‌کرد زمانی که صدام دستور شلیک موشک به شهرهای ما را داد و در شهری مثل دزفول ۹۰۰ موشک اصابت کرد ما حتی یک موشک برای مقابله به مثل نداشتیم اما امروز برای دفاع از ایران موشک نقطه زن در اختیار دارد.

وی افزود: برنامه دولت آقای رئیسی اقدامات مؤثر برای توسعه پایدار اقتصاد در ایران است. در دستگاه دیپلماسی وظیفه داریم برای رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا از مسیر دیپلماسی اقدام کنیم و این را وظیفه خود می‌دانیم. به رغم کارشکنی‌های طرف‌های مقابل و مشخصا کاخ سفید ما از مسیر دیپلماسی و سیاست گذاری‌های درست از تحریم‌ها عبور خواهیم کرد و آمریکا قادر نخواهد بود تحریم‌ها را روی ایران حفط کند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان