برای مقابله با خشونت‌های ایران هیچ راهکار نظامی وجود ندارد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 9:21

برای مقابله با خشونت‌های ایران هیچ راهکار نظامی وجود ندارد

شماره: 14409
Aa Aa

او با تاکید بر حمله به کشتی مرسر-استریت از خاک یمن گفته فشار حداکثری نه ایران را به پای میز مذاکره بازگرداند و نه از اقدامات ایران جلوگیری کرد.

دانا استرول، یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا؛
برای مقابله با خشونت‌های ایران هیچ راهکار نظامی وجود ندارد

دانا استرول، یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در خصوص امنیت خاورمیانه گفت:

«وقتی دولت بایدن وارد کاخ سفید شد راهبرد خشونت‌آمیز ایران در منطقه را که واکنشی به کارزار فشار حداکثری آمریکا بود به ارث برد؛ کارزاری که نه ایران را به پای میز مذاکره بازگرداند و نه از اقدامات ایران در منطقه جلوگیری کرد.»

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، او تأکید کرد که پایان دادن به درگیری‌های خاورمیانه و مقابله با اقدامات منطقه‌ای ایران هیچ راهکار نظامی ندارد و مقابله با «خشونت‌های ایران» تنها از طریق فرایند‌های سیاسی امکان‌پذیر است. هدف ما این است که تضمین کنیم شرکایمان در منطقه از منابع و توانمندی‌های لازم برای دفاع از خودشان برخوردار باشند. ما روی دیپلماسی و فرآیند‌های سیاسی برای کاهش درگیری‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنیم زیرا نه برای پایان دادن به درگیری‌ها در منطقه و نه برای مقابله با خشونت‌های ایران هیچ راهکار نظامی وجود ندارد.

او در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا گزارش‌های منابع آمریکایی مبنی بر اینکه حمله به کشتی مرسر-استریت از خاک یمن و با استفاده از پهپاد‌های ساخت ایران انجام شده است گفت:

«بله، من می‌توانم این گزارش‌ها را تأیید کنم.»

 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان