برجام از اولویت اول نظام خارج شده است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 12:11

برجام از اولویت اول نظام خارج شده است

شماره: 14985
Aa Aa

مدیریت تیم مذاکرات وین احتمالا برعهده دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی است اما یکی از معاونان امیرعبداللهیان در راس هیئت مذاکره کننده خواهد بود.

فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس؛
برجام از اولویت اول نظام خارج شده است

فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت:

مدیریت تیم مذاکرات وین احتمالا برعهده دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی خواهد بود اما یکی از معاونان امیرعبداللهیان در راس هیئت مذاکره کننده خواهد بود.

به گزارش اسپادانا خبر، او در گفت و گو با «انتخاب» گفت:

جمهوری اسلامی ایران با استراتژی جدیدی که دولت سیزدهم در پیش گرفته عمل می کند. ما مذاکره را برای مذاکره به مصلحت نمی دانیم بلکه مذاکره را برای نتیجه به مصلحت می‌دانیم که خروجی داشته باشد. خروجی آن هم با توجه به سیاست ایران مشخص است. بحث ما لغو همه تحریم ها است. اگر آمریکایی ها لغو همه تحریم ها را پذیرفتند، ایران هم این کار را می پذیرد و ادامه می دهد اما اگر قرار باشد ماجرای همان آش و همان کاسه برقرار باشد دشوار است.

او ادامه داد:

تفاوتی که در این دولت و دولت قبل در ارتباط با پرونده برجام وجود دارد این است که در دولت سیزدهم برجام از اولویت اول نظام خارج شده است یعنی به عنوان یک پروژه مهم مطرح می شود و گروهی برای پیگیری این پرونده مشخص خواهند شد و کار را ادامه می دهند تا چندان فرسایشی نباشد. پس از آن وقت و اولویت نظام روی ظرفیت های داخلی برای رفع مشکلات مردم که عمدتا اقتصادی است متمرکز خواهد شد.

نماینده زاهدان اظهار کرد:

ترکیب تیم مذاکره کننده، به طور قطعی هنوز مشخص نشده است و در دبیرخانه مشخص می شود. این احتمال وجود دارد که آقای باقری کنی در رأس تیم مذاکره کننده باشد اما چارچوب هایی که منطبق با لغو همه تحریم ها باشد می پذیریم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان