به هیچ برجام دیگری معتقد نیستیم | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403 - 3:28

به هیچ برجام دیگری معتقد نیستیم

شماره: 24195
Aa Aa

ایران ضرورتی برای برجام دوم نمی‌بیند؛ کشورهایی که به تعهدات خود عمل نکردند حق ندارند از «برجام۲» صحبت کنند| حمله به اهداف، منافع و نیروهای ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران؛
به هیچ برجام دیگری معتقد نیستیم

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری هفتگی خویش گفت:

محصول ماشین آدم‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه تا الان ۱۷۹۹۷ نفر شهید است. ۷۸۷۵ کودک، ۷۷۶۰ نفر مفقود و زیر آوار باقی مانده و ۴۹۲۲۹ نفر مجروح اعداد و ارقام تکان‌دهنده از ۶۷ روز جنایت رژیم صهیونیستی در غزه است. جنایت جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه و کرانه باختری باید متوقف شود. این از ابتدا مورد توجه ایران بوده و همچنان این موضوع را با جدیت ادامه خواهد داد. ایران هم موضوع آتش‌بس و هم موضوع باز شدن کریدور کمک‌رسانی و ارسال کمک‌های فوری انسان‌دوستانه به غزه و موضع مقابله با طراحی شوم صهیونیستی برای کوچاندن مردم غزه را مورد توجه قرار خواهد داد و پیگیری می‌کند. این انتظار است جامعه جهانی با توجه به وضعیت نگران کننده در غزه، جدی و مسئولانه عمل کند، این یک تهدید علیه صلح و امنیت بین‌المللی است. موضوع کمک‌رسانی به مردم غزه موضوع بسیار حیاتی است که باید دنبال شود. انتظار داریم دولت مصر بر تلاش‌های خود در جهت بازگشایی گذرگاه رفح بیفزاید.

به گزارش اسپادانا خبر، او اظهار داشت:

وتوی قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌بس در غزه توسط آمریکا واقعا تاسف‌انگیز است. دولت آمریکا یک‌بار دیگر ایستادگی تمام‌قد خود در کنار رژیم صهیونیستی و بلکه شراکت در جنایات غزه را اعلام و اثبات کرد. اقدام غیرقابل آمریکا در وتوی این قعطنامه را محکوم کردیم؛ آمریکا بخشی از راه‌حل جنگ غزه نیست. دولت آمریکا نشان داد یک‌تنه در مقابل جامعه جهانی ایستاده و برای اینکه در کنار اسرائیل باشد هیچ ابایی از تنهایی ندارد. دولت آمریکا رای به استمرار بربریت رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین داد.

کنعانی همچنین با بیان این که ایران از حقوق مسلم خود استفاده خواهد کرد گفت:

در زمینه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای و فعالیت‌های موشکی از حقوق قانونی خود استفاده می‌کنیم و هیچ تهدیدی علیه هیچ‌کس نیست و در جهت قدرت بازدارندگی برای مقابله با تهدیدات انجام می‌شود.

او گفت:

ایران به هیچ برجام دیگری معتقد نیست و ضرورتی برای آن نمی‌بیند. برجام امضا شده مسئولیت‌ها و مفاد و تعهدات روشنی برای امضاکنندگان مشخص کرده است. آن کشوری که در برجام مسئولیت و تکلیف و تعهد خود را انجام داده ایران است و کشورهایی که به تعهدات خود عمل نکردند حق ندارند از «برجام۲» صحبت کنند. برجام به قوت خود باقی است و آمریکا رسما اعلام نکرده برجام مرده است. جز دولت آمریکا هیچ کشوری از برجام خارج نشده است. حتی خود دولت آمریکا تاکنون رسما اعلام نکرده که برجام مرده است. همچنان به برجام متعهد هستیم و ایران متعهدترین طرف در اجرای تعهدات برجامی بوده است.

او اعلام کرد تا وقتی منافع کشور اقتضا بکند به توافق برجام پایبند خواهیم بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این که حضور نیروهای مستشاری ایران در سوریه به درخواست دولت سوریه و کاملا قانونی است گفت:

از حق کشور سوریه برای دفاع از خود و اقدام متقابل و بازدارنده علیه رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنیم. حمله به اهداف، منافع و نیروهای ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان