بهنام محجوبی از دراویش گنابادی محبوس در اوین درگذشت | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 22:05

بهنام محجوبی از دراویش گنابادی محبوس در اوین درگذشت

شماره: 12705
Aa Aa

او پس از وقایع گلستان هفتم به تحمل دو سال زندان محکوم شد و با وجود تشخیص پزشک مبنی بر عدم تحمل کیفر با آزادی‌اش موافقت نشد. 

در پی مسمومیت دارویی و در بیمارستان لقمان تهران؛
بهنام محجوبی از دراویش گنابادی محبوس در اوین درگذشت

بهنام محجوبی از دراویش گنابادی محبوس در بند هشت زندان اوین که در پی مسمومیت دارویی به بخش آی‌سی‌یو بیمارستان لقمان تهران منتقل شده بود در این بیمارستان درگذشت.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از دیده بان ایران، این درویش زندانی پس از وقایع «گلستان هفتم» به تحمل دو سال زندان محکوم شد و طبق آنچه در اخبار منتشره آمده است با وجودی که تشخیص پزشک معالج او «عدم تحمل کیفر» بود با آزادی‌اش موافقت نشد. 

پیش تر و با وجود درخواست‌های مکرر بتول‌حسینی، مادر بهنام محجوبی و پیگری های انجام شده توسط فعالان مدنی مبنی بر ملاقات مادر محجوبی با پسرش بر روی تخت بیمارستان به مادر او اجازه ملاقات داده نشد.

گفته می شود شرایط روحی بتول حسینی پس از شنیدن مرگ او بسیار بد است. 

اداره کل زندان‌های تهران اما در رابطه با «بهنام محجوبی» از دراویش گنابادی محبوس در زندان اوین اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از قوه قضاییه، در اطلاعیه اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان تهران ضمن ابراز تاسف نسبت به این واقعه آمده است:
فرد مورد اشاره دارای سابقه بیماری بوده و به همین دلیل در جریان تحمل محکومیت تحت نظر پزشک قرار داشته است. زندانی محجوبی از ابتدای امسال تاکنون نیز هیچ درخواست ملاقاتی به جز یک مورد نداشته است. در تاریخ ۷ بهمن ۹۹ مادر وی درخواست ملاقات داشته اند که ملاقات هم انجام شده است. در تاریخ ۱۲ بهمن ۹۹ با نظر مرجع قضایی به دلیل بیماری محکوم مورد اشاره با تعویق اجرای مجازات وی موافقت می‌شود مشروط به اینکه وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی جهت خارج شدن از زندان اخذ شود. این موضوع همان زمان رسما و به صورت کتبی به وی ابلاغ می‌شود.

این اطلاعیه می گوید:

متاسفانه در روزهای گذشته این محکوم دچار مسمومیت شده که بلافاصله جهت درمان به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل میشود. تمام مراقبت‌های مورد نیاز پزشکی در طول دوران حبس و همچنین اقدامات ویژه درمانی در زمان بستری شدن متهم در بیمارستان به صورت کامل انجام شده و وی هم اکنون نیز تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی می‌باشد.

اداره کل زندان‌های تهران با اشاره به اینکه بررسی‌های اولیه و ادعای هم اتاقی‌های وی نشان می‌دهد زندانی محجوبی بر اثر مصرف بیش از حد دارو مسموم شده تاکید کرده است:

موضوع علت مسمومیت وی در حال بررسی دقیق و فوری است و نتیجه نهایی پس از بررسی پزشکی و قضایی اعلام می‌شود. این محکوم در غائله خیابان گلستان هفتم در سال ۹۶ دستگیر و پس از طی همه فرایندهای قضایی، به تحمل حبس محکوم گردیده بود.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان