تا به تعهدات خودشان برنگردند دوربینی نصب نخواهد شد | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403 - 5:29

تا به تعهدات خودشان برنگردند دوربینی نصب نخواهد شد

شماره: 19007
Aa Aa

او گفته وقتی طرف مقابل از برجام خارج شده و به تعهدات خود عمل نکرده دلیلی ندارد ایران یک طرفه همچنان به یک تعهد شبهه منسوخ ادامه بدهد.

محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران؛
تا به تعهدات خودشان برنگردند دوربینی نصب نخواهد شد

محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت:

آمریکایی ها مرتب اعتراف به شکست سیاست فشار حداکثری دارند و امیدی به این سیاست ندارند.

به گزارش اسپادانا خبر، وی افزود:

شاهد رفتار دوگانه و چندگانه آمریکا هستیم و اتهامی واهی که ۲۰ سال به کشور نسبت می دهند. رژیم صهیونیستی و ضد انقلاب ادعاهایی در زمینه مکان‌ها و مدارک واهی دارند که سعی می کنند از این طریق فشارها را بر ملت ایران تشدید کنند. برجام مولود برون رفت از این وضعیت بوده است یعنی مذاکره‌ای صورت گرفته تا این اتهامات رفع شود و اعتماد سازی صورت گیرد. ایران در شرایط متفاوتی از حقوق خود کاسته و محدودیت و نظارت تشدید شده را پذیدفته تا این اتهامات و ادعاها کنار گذاشته شود، بهانه ها سلب و تحریم ها لغو شود و اجازه دهند شرایط با الگوی توافق شده تداوم یابد اما متأسفانه به این تعهدات عمل نکردند و هر روز بهانه جدیدی می آورند و اتهامات را به صورت تشدید شده تکرار می کنند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره تاکیدکرده که تمام فعالیت های هسته ای اش مطابق موازین پادمان و ان پی تی است و متعهد به ان پی تی و  پادمان هستیم‌ گفت:

در اجرای قانون راهبردی برای لغو تحریمها در پاسخ به تحریم ها گازدهی به سانتریفیوژ های پیشرفته ار آغاز کردیم تا به آمریکایی ها نشان دهیم که اراده ایران، اراده مستحکمی برای لغو تحریم ها است و از هیچ گونه اقدامی که در راستای منافع ملت ایران است کوتاه نخواهیم آمد.

او گفت:

دوربین‌هایی که ما جمع کردیم دوربین‌های برجامی و فراپادمانی بودند و با توافق ایران و بر اساس برجام نصب شده بود. وقتی طرف مقابل از برجام خارج شده و به تعهدات خود عمل نکرده دلیلی ندارد ایران یک طرفه همچنان به یک تعهد شبهه منسوخ ادامه بدهد. طرف های مقابل تا به تعهدات خودشان برنگردند و موارد ادعایی و کذب را کنار نگذارند دوربینی نصب نخواهد شد.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان