تحریم‌ ۱۸ بانک ایرانی نمایش است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 20:02

تحریم‌ ۱۸ بانک ایرانی نمایش است

شماره: 11461
Aa Aa

خطیب‌زاده با بیان این که ۲۷ مهر ماه محدودیت‌های تسلیحاتی ایران ملغی می‌شود گفته انگلیس یک بدهی قطعی به ایران دارد و با تاخیر، کنتور آن بیشتر می‌افتد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران؛
تحریم‌ ۱۸ بانک ایرانی نمایش است

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست هفتگی با خبرنگاران گفت:

۱۸ اکتبر (۲۷ مهر ماه/ یکشنبه) ساعت ۳:۱۳ بامداد محدودیت‌های تسلیحاتی مندرج در قطعنامه ۲۲۳۱ ملغی می‌شود و آمریکا بار دیگر نشان داد آمریکا اینقدر که عنوان می‌کند قدر قدرت نیست.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران درباره سفر ظریف به چین گفت:

چین هم مثل روسیه برای گفت‌وگوهای منطقه‌ای در خلیج فارس طرح دارد و ایران از هر طرحی که واقعیت‌های منطقه را بشناسد، حمایت می‌کند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره حکم دادگاهی در آمریکا که ایران را به پرداخت ۱.۴۶ میلیارد دلار به عنوان غرامت به خانواده رابرت لوینسون، تبعه مفقود شده آمریکا محکوم کرده گفت:

رای دادگاه در آمریکا خنده‌دار است. یک دادگاه ، دولتی را محکوم کند. باز هم نگاه متوهمانه‌ای که واشنگتن به اجزای دولت و حاکمیت آمریکا دارند که به دنیا دارند و خنده‌دار است.

خطیب‌زاده درباره تحریم‌های ۱۸ بانک ایرانی بیان کرد:‌

اینها واقعا یک نمایش است. نمی‌گوییم تاثیر ندارد. اینها خسارت‌های جدی داشته است. همه اقدامات آمریکا به این خاطر است که هر قدمی برداشتند به نتیجه نرسیدند و الان به جنون تحریم رسیده‌اند. اینها جنگ روانی است. مردم شک نداشته باشند قران قران آن را نقد خواهیم کرد.

وی درباره بدهی انگلیس به ایران گفت:‌

انگلیس یک بدهی قطعی به جمهوری اسلامی ایران دارد و هر روز که در بازپرداخت بدهی‌ها تاخیر دارد کنتور آن بیشتر می‌افتد. بدهی را باید بپردازد و ربطی به موضوعات دیگر از جمله زندانی‌ها ندارد.

خطیب‌زاده درباره نازنین زاغری گفت:‌ زاغری حکم دادگاه دارد و قوه قضاییه ما کاملا مستقل است و زاغری براساس محکومیت دادگاه محکومیت خود را طی می‌کند هر چند در مرخصی است و آن مسیر خود را طی می‌کند و وزارت خارجه در کنار سایر قوا از جمله قوه قضاییه است که برخی امور را تسهیل کند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان