ترامپ ایران را کشوری شرور و تروریست خواند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 3:31

ترامپ ایران را کشوری شرور و تروریست خواند

شماره: 6651
Aa Aa

رئیس جمهور آمریکا می گوید پایگاه نظامی آمریکا را برای تحت نظر داشتن ایران و خاورمیانه پر از دردسر حفظ خواهد کرد؛ ایران آدم‌های زیادی را می‌کشد.

ایران یک مشکل واقعی است؛
ترامپ ایران را کشوری شرور و تروریست خواند

رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی توهین‌آمیز بار دیگر ایران را کشوری «شرور» و «تروریست» خواند و گفت ایران یک «مشکل واقعی» است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با بیان اینکه قصد ندارد نیروهای نظامی آمریکا را از عراق خارج کند گفت: «ما برای ساخت این پایگاه [در عراق] هزینه هنگفتی کرده‌ایم. می‌خواهیم آن را حفظ کنیم. یکی از دلایلی که می‌خواهم نگهش دارم این است که می‌خواهم کمی حواسمان به ایران هم باشد، چون ایران یک مشکل واقعی است.»

او در پاسخ به این سوال که آیا این به آن معنی است که آمریکا قصد حمله به ایران را دارد گفت: «نه. دلیلش این است که می‌خواهم بتوانیم ایران را تحت نظر داشته باشیم. تنها چیزی که می‌خواهم این است که بتوانیم [ایران را] تحت نظر داشته باشیم. ما در عراق یک پایگاه نظامی باورنکردنی و گران ساخته‌ایم. این پایگاه کاملا برای اینکه بخش‌های مختلف آن خاورمیانه پر از دردسر را زیر نظر داشته باشیم مناسب است. این چیزی است که خیلی‌ها درک نمی‌کنند. می‌خواهیم تحت نظر داشته باشیم و کاملا رصد کنیم که اگر دردسری درست شد، اگر کسی خواست سلاح اتمی یا چیزهای دیگر تولید کن، ما قبل از اینکه این کار را کنند متوجه شویم.»

در ادامه این مصاحبه، «مارگارت برنان» مجری برنامه با ارزیابی جامعه اطلاعاتی آمریکا اشاره کرد و از ترامپ که هفته گذشته سران سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا را به دلیل تایید پایبندی ایران به برجام مورد تمسخر قرار داده بود پرسید که آیا به اطلاعاتی که از این سرویس‌ها دریافت می‌کند اعتماد دارد؟

ترامپ هرچند گفت به اطلاعاتی که به دستش می‌رسد اطمینان دارد اما گفت: «اما این را می‌گویم: اگر آدم‌های اطلاعاتی من بگویند که در واقع ایران یک مهدکودک فوق‌العاده است من با ۱۰۰ درصد با آن‌ها مخالفت می‌کنم. [ایران] یک کشور شرور است که آدم‌های زیادی را می‌کشد. بحث شکنجه و چیزهای دیگر است. و شاید هم آن‌ها بازگردند... آن توافق، توافق وحشتناکی بود که رئیس‌جمهور [باراک] اوباما و "جان کری" [وزیر خارجه اسبق آمریکا] انجام دادند و اصلا هم نمی‌دانستند دارند چه کار می‌کنند. زمانی که من آن توافق را تمام کردم ناگهان ایران کشور متفاوتی شد. خیلی سریع تبدیل به کشوری شد که با مشکلات اقتصادی بزرگی روبرو است. بگذارید ببینم چه می‌شود.»

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان