تنها کاریکاتور ریاست‌جمهوری در ایران باقی خواهد ماند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 4:00

تنها کاریکاتور ریاست‌جمهوری در ایران باقی خواهد ماند

شماره: 11207
Aa Aa

پروانه سلحشوری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و نماینده تهران در مجلس دهم می گوید هرچه زمان می‌گذرد حقوق مردم بیشتر نادیده گرفته می‌‎شود.

در صورت اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری؛
تنها کاریکاتور ریاست‌جمهوری در ایران باقی خواهد ماند

پروانه سلحشوری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار کرد:

در طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری متأسفانه دایره اختیارات شورای نگهبان افزایش داده می‌‎شود و اختیارات مردم کاهش می‌یابد که این موضوع با اصول ۲ و ۶ قانون اساسی منافات دارد؛ هرچه زمان می‌گذرد، حقوق مردم بیشتر نادیده گرفته می‌‎شود و با تصویب این طرح تنها کاریکاتوری از ریاست‌جمهوری باقی می‌ماند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایلنا، نماینده تهران در مجلس دهم افزود:

از دل احزاب قوی است که برنامه‌ریزی می‌شود و افراد کارآمد برای ریاست‌جمهوری معرفی می‌‎شوند و دیگر نیازی به دخالت دیگر نهادها نخواهد بود. در اصول ۹۹ و ۱۱۸ قانون اساسی، اختیارات شورای نگهبان در حد نظارت بر انتخابات است نه نظارت بر افراد؛ اگر مجلس به دنبال طرحی این‌چنینی است، این طرح حتماً باید به رفراندوم گذاشته شود و با رفراندوم مشخص شود که آیا اختیار انتخاب ریاست‌جمهوری می‌تواند از دست مردم خارج شود یا خیر چون عملاً چنین کاری با این طرح صورت خواهد گرفت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد:

به نظر من از نظر استراتژیک در مرحله‌ای هستیم که به شدت به مشارکت مردم نیاز داریم. کسانی که این طرح‌ها را ارائه می‌دهند به یک قسمت ماجرا نگاه می‌کنند و آن این است که چگونه قدرت را در کنترل خود نگاه دارند چراکه از این رویه منفعت می‌برند اما منافع ملی با این روش‌ها تأمین نخواهد شد و کسانی که چنین تفکری دارند خودشان هم در بلندمدت آسیب خواهند دید.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان