جمعی از کشورهای غربی برعلیه ایران بیانیه صادر کردند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 12:58

جمعی از کشورهای غربی برعلیه ایران بیانیه صادر کردند

شماره: 21428
Aa Aa

در این بیانیه آمده حکم اعدام نباید ابزار تنبیه معترضان باشد و برای ایجاد رعب و وحشت میان مردم با هدف فرونشاندن مخالفت‌ها به کار برود.

در پنجاه و دومین نشست شورای حقوق بشر؛
جمعی از کشورهای غربی برعلیه ایران بیانیه صادر کردند

جمعی از کشورهای غربی در بیانیه‌ مشترکی در پنجاه و دومین نشست شورای حقوق بشر نسبت به کاربرد حکم اعدام در ایران ابراز نگرانی کردند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، در این بیانیه درباره «محدود کردن حکم اعدام به جدی‌ترین جرایم» در وبگاه دولت انگلیس منتشر شده است.

این کشورها در بخشی از این بیانیه آورده اند:

حکم اعدام نباید توسط هیچ کشوری به عنوان ابزاری برای تنبیه کسانی که در اعتراضات شرکت می‌کنند باشد و نباید ایجاد رعب و وحشت میان مردم با هدف فرونشاندن مخالفت‌ها به کار برود.
کشورهای آلبانی، آندورا، استرالیا، اتریش، بلژیک، بوسنی، بلغارستان، کانادا، کلمبیا، کاستاریکا، شیلی، کرواسی، قبرس، چک، دانمارک، اکوادور، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایرلند، ایتالیا، لاتویا، لیختن‌اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالتا، جزایر مارشال، مولداوی، موناکو، مونتنگرو، هلند، نیوزلند، مقدونیه شمالی، نروژ، پاراگوئه، پرو، لهستان، پرتغال، رومانی، سان مارینو، اسپانیا، اسلوونی، اسلواکی، سوئد، سوییس، اوکراین، انگلیس، اروگوئه، آمریکا و رژیم صهیونیستی حامیان این بیانیه بوده‌اند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان