جمهوری اسلامی به نماد بی‌اثر بودن تحریم تبدیل شده است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 12:31

جمهوری اسلامی به نماد بی‌اثر بودن تحریم تبدیل شده است

شماره: 17940
Aa Aa

او گفته تحریم‌ها علیه روسیه با پایان جنگ لغو نخواهد شد و باید برای تدوین نظام منسجم همکاری بین کشورهای تحریم شده برنامه‌ریزی شود.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران؛
جمهوری اسلامی به نماد بی‌اثر بودن تحریم تبدیل شده است

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران که برای شرکت در چهارمین گفتگوی امنیت منطقه‌ای به تاجیکستان سفر کرده با نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، او در این دیدار بر ضرورت تقویت هر چه بیشتر همکاری‌های ایران و روسیه تاکید کرد و گفت:

جمهوری اسلامی ایران ۴۳ سال است که در معرض تحریم قرار دارد و به نماد بی‌اثر بودن تحریم برای تحمیل اراده سیاسی به کشورهای مستقل تبدیل شده است.

شمخانی بر ضرورت پی‌ریزی همکاری‌های راهبردی تهران - مسکو برای مواجهه با سیاست‌های یک‌جانبه‌گرایانه آمریکا تاکید کرد و افزود:

به نظر می‌رسد تحریم‌ها علیه روسیه با پایان جنگ لغو نخواهد شد و از این رو باید برای تدوین نظام منسجم همکاری بین کشورهای تحریم شده در افق راهبردی و بلندمدت برنامه‌ریزی شود. توسعه همکاری کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای و پیش‌بینی سازوکارهای مشترک مالی، بانکی و تعرفه‌ای میان اعضاء این سازمان یکی از اقدامات مهمی است که می‌تواند از تاثیرگذاری ابزار غیر قانونی تحریم بر مناسبات اقتصادی و تجاری میان کشورها جلوگیری کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران اظهار داشت:

برخی کشورها با سوء استفاده از بحران اوکراین به‌دنبال اجرای طرح‌های توسعه‌طلبانه در منطقه و پیگیری اهداف بلند پروازانه خود هستند که باید با آن مقابله جدی شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان