حسن روحانی دولتمردان امروز آمریکا را جنگ طلب خواند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 18:28

حسن روحانی دولتمردان امروز آمریکا را جنگ طلب خواند

شماره: 7200
Aa Aa

رئیس جمهور ایران گفته: افرادی که امروز در آمریکا بر سر کار هستند قوانین بین المللی را زیر پا می گذارند و هیچ کس شیوه کاری آنها را نمی پسندد.

ایران سه برگ برنده در جوامع بین المللی داشته؛
حسن روحانی دولتمردان امروز آمریکا را جنگ طلب خواند

حسن روحانی، رییس جمهور ایران گفت: دولتمردان آمریکا که اکنون بر سر کار هستند به قوانین بین المللی پایبند نیستند و هیچ کس شیوه کاری آنها را نمی پسندد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا وی در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان با اشاره به اینکه این افرادی که امروز در آمریکا بر سر کار هستند جنگ طلبند افزود: قوانین بین المللی را زیر پا می گذارند که از جمله آنها برجام و توافق آب و هوایی پاریس بوده است.

وی گفت: کشور ما اخیرا سه برگ برنده در جوامع بین المللی داشته است که یکی از آنها در دادگاه لوکزامبورگ به مبلغ یک میلیارد و 780 میلیون دلار بوده است.

وی با بیان این که آمریکا قوانین بین المللی مربوط به قدس و بلندی های جولان را هم اخیرا زیر پا گذاشت توضیح داد: زمانی که آمریکا در برجام حضور داشت می گفتند چرا شرکت های خارجی به ایران می آیند اما حالا که این شرکت ها به دلیل تحریم آمریکا از کشور خارج شدند می گویند چرا این شرکت ها رفتند.

روحانی تصریح کرد: ایران در زمینه های مختلف بین المللی توانسته پیروزی های دیگری را کسب کنند که از جمله آن نیز تاییدیه های آژانس بین المللی است.

رئیس جمهوری در ادامه با اشاره به اینکه ما به عنوان ملت ایران باید کنار هم باشیم افزود: سال گذشته مردم فشارهای اقتصادی را با ایثار و فداکاری تحمل کردند و این در سایه وحدت و همدلی به وجود آمد.

وی یادآور شد: برای کاهش فشارهای اقتصادی در سال جدید مقداری به حقوق کارگران و کارمندان اضافه شده است تا از این طریق بخشی از این مشکلات رفع شود.

روحانی همچنین به سفر دو روزه خود در پایان سال گذشته به کشور عراق اشاره کرد و گفت: بخش عمده ای از مباحث این سفر مربوط به مسائل استان خوزستان بوده است.

رئیس جمهوری تصریح کرد: لایروبی اروند رود و راه آهن شلمچه به بصره مواردی بود که در دیدار با نخست وزیر عراق برای آن توافقات جدی صورت گرفت.

وی همچنین به هماهنگی های صورت گرفته برای رایگان شدن ویزا برای مسافران عراقی و ایرانی که قصد سفر به هر دو کشور را دارند اشاره کرد و گفت: رایگان شدن ویزا از روز 12 فروردین ماه اجرایی می شود.

رئیس جمهوری در ادامه به موضوع رهاسازی آب از سدهای استان پرداخت و گفت: ممکن است با سرازیر شدن آب به سمت هورالعظیم بخشی از زمین های کشور عراق نیز به زیر آب بروند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان