حضور بانوان در ورزش نشان می‌دهد تبلیغات علیه ایران نادرست است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 11:53

حضور بانوان در ورزش نشان می‌دهد تبلیغات علیه ایران نادرست است

شماره: 11279
Aa Aa

حسن روحانی گفته اسلام دین آزادی است؛ زنان ایران در مسابقات بین‌المللی با عفت و حجاب اسلامی خود شرکت می‌کنند، پرچم‌دار هستند و قهرمان می‌شوند.

رئیس جمهور ایران مطرح کرد؛
حضور بانوان در ورزش نشان می‌دهد تبلیغات علیه ایران نادرست است

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در آیین بیست ‌و پنجمین هفته پویش ملی «تدبیر و امید برای جهش تولید» پس از دستور افتتاح طرح‌های گردشگری و ورزشی در سراسر ایران گفت:

ما باید از میراث فرهنگی که مربوط به دوران کهن و هزاران سال پیش است به خوبی حفاظت و معرفی کنیم و مردم جهان را دعوت کنیم تا این آثار را ببینند و بدانند این ملت دارای سوابق مهمی بوده و جهانیان می‌بینند این ملتی است که بیش از ۷هزار سال سابقه تاریخی دارد که آثار تمدنی آن در سرزمین ما آشکار و هویدا است.

به گزارش اسپادانا خبر، روحانی گفت:

به موفقیت های ورزش بانوان افتخار می کنم. حضور و موفقیت بانوان در ورزش نشان می‌دهد تبلیغاتی که علیه ایران در طول سال‌های گذشته انجام دادند، تبلیغات ناروا، ناصحیح و نادرستی بوده است. اسلام دین آزادی و دینی است که صحنه فعالیت اجتماعی را در چارچوب اخلاق اسلامی برای همه آماده کرده و خانم‌های ما همه جا می‌توانند در علم، در دانش، در فعالیت سیاسی و در فعالیت اجتماعی حاضر باشند. در همه انتخابات‌ها در صف انتخابات می‌بینیم بخش بزرگی و گاهی نیمی از جمعیت و در بعضی از جاها بیشتر را خانم ‌های کشور تشکیل می‌دهند و در روزهای ملی و انقلابی و در حوادثی که هست، زنان همانند مردان در صحنه‌ها و همچنین در صحنه ورزش حضور پیدا می‌کنند. زنان ایران در مسابقات بین‌المللی با عفت و حجاب اسلامی خود شرکت می‌کنند، پرچم‌دار هستند و قهرمان می‌شوند و این برای ما بسیار افتخار است که خانم‌های ما در همه جا امروز دوشادوش مردان برای آبادانی کشور تلاش و فعالیت می‌کنند.

در بیست و پنجمین هفته از افتتاح طرح‌های ملی در سراسر کشور با شعار تدبیر و امید برای جهش تولید، ۴۲۲ طرح شامل ۳۳۵ طرح در حوزه ورزش و ‌جوانان و ۸۷ طرح در حوزه گردشگری، با دستور رییس جمهور به بهره‌برداری رسید.

دوازده هتل، ۱۷ مجتمع گردشگری و اقامتی، ۲۳ واحد پذیرایی و سفره‌خانه سنتی، ۵ طرح تفریحی و سرگرمی و ۳۰ اقامتگاه بوم‌گردی با سرمایه‌گذاری ۱۰۶۸ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۱۷۴۶ نفر از جمله طرح‌های حوزه گردشگری بود که در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان رضوی، فارس، کرمانشاه، مازندران، گیلان، یزد و تهران با دستور رئیس جمهور افتتاح شد.

در این مراسم همچنین سالن ورزشی سنندج، هتل ورزش گرگان، ۴ استادیوم ورزشی در شهرستان‌های سبزوار، نیشابور، کازرون و ملایر و همچنین ۱۰۸ زمین ورزشی و ۲۲۰ خانه ورزش روستایی در سطح کشور افتتاح شد. برای اجرای این طرح‌ها و پروژه‌ها در حوزه وزارت ورزش و جوانان، ۳۴۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان