حق حکومت مربوط به امام زمان و فقها است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 14:01

حق حکومت مربوط به امام زمان و فقها است

شماره: 13038
Aa Aa

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفته لازم است آموزش و ترویج قرآن کریم در رأس برنامه‌های آموزشی پرورش و بخش‌های فرهنگی نهادهای مختلف قرار گیرد.

ما ایرانی‌ها فانی در اراده الهی هستیم؛
حق حکومت مربوط به امام زمان و فقها است

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در جلسه‌ شورای اداری شهرستان جهرم گفت:

حق حکومت از نظر الهی، مربوط به امام زمان است و هیچ کسی حق حاکمیت ندارد مگر به افرادی که امام خود اجازه داده و این نیابت را به فقها داده‌اند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، لطف‌الله دژکام اظهار کرد:

تفکر لیبرالی مدعی است هر کسی از مردم رای گرفت ولو شمر یا یزید باشد صاحب حق است اما نظام مردم سالاری دینی می‌گوید حق حکومت متعلق به خداست و در این زمینه دو کار باید انجام شده باشد یکی اینکه خدا اجازه حکومت را به فرد داده باشد و دوم اینکه مردم از وی حمایت کنند.

نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: معتقدم ما ایرانی‌ها فانی در اراده الهی هستیم. این مقام فناء فی الله ملت ایران است که آن کسی که خدا گفته و برای خداست من رأیم را برای کسی که خدا فرمان داده به صندوق می‌اندازم این فنا فی الله است که من می‌توانم کار دیگری بکنم ولی نمی‌کنم و از این بزرگتر کاری در دوران غیبت نیست.

وی با بیان اینکه آن عدالتی که بشر در تاریخ به دنبال آن می‌گشته امام زمان می‌آورد گفت:

فرمانداران و نمایندگانی که منتظر امام زمان(عج) هستند باید بیشتر برای پیشبرد توسعه متوازن شهر تلاش کنند. وقتی انسان رئیس هست یک جاهایی دستش می‌رسد ولی پیش خدا باید جواب دهد و باید با سعی کنیم با گسترش عدالت زمینه‌ساز ظهور امام زمان باشیم.

دژکام با گلایه از آنچه نداشتن سواد قرآنی برخی شیعیان طی سال‌های اخیر نامید، بیان کرد:

در حدیث آمده که در زمان امام زمان(عج) از آموزش قرآن افراد سؤال می‌شود و مسلمانانی که آن را مغفول گذاشته باشند مجازات خواهند شد. لازم است آموزش و ترویج قرآن کریم در رأس برنامه‌های آموزشی پرورش و بخش‌های فرهنگی نهادهای مختلف قرار گیرد. از تمام دستگاه‌ها می‌خواهم برای این کار کمک دهند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان