حوادث سال ۸۸ نمونه بارز یک کودتای مخملی بود | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 6:43

حوادث سال ۸۸ نمونه بارز یک کودتای مخملی بود

شماره: 6845
Aa Aa

سیداحمد خاتمی گفته: در جنگ اقتصادی سوءمدیریت مسئولان را شاهد بوده ایم؛ هر جا که به رهنمود‌های رهبری توجه نشده مشکلات متعدد به وجود آمده است.

تنها ۲۰ درصد از برجام باقی مانده است؛
حوادث سال ۸۸ نمونه بارز یک کودتای مخملی بود

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه فتنه ۸۸ نمونه یک کودتای مخملی بود و گرانی امروز از دیگر تلاش‌های دشمن است گفت: در جنگ اقتصادی سوءمدیریت، کم همتی و درجا‌هایی بی‌همتی مسئولان را شاهد بودیم.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، سیداحمد خاتمی در یادواره ۲۷۶ شهید غدیر استان کرمان با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که احیای یاد شهدا کمتر از شهادت نیست افزود: امروز هم مانند تمامی روز‌های سخت با توسل به خدا و معصومین (ع) است که می‌توان از مشکلات سخت کشور گذر کنیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه بهترین مکان برای مرور و یادآوری آرمان‌های شهدا همین مجلس شهداست گفت: آرمان و هدف شهدا، برقراری نظام اسلامی در کشور بود که با لطف خدا تحقق پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه تبیین خیانت‌ها رژیم پهلوی و خدمات و دستاور‌های انقلاب اسلامی به جوانان نسل دوم و سوم بعد از انقلاب درست کار نشده است یادآور شد: خاندان پهلوی و در رأس آن رضاخان از طرف انگلیس برای دین‌ستیزی آمده بودند.

خاتمی با بیان اینکه راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال و حضور مردم در هر استان نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشت گفت: شاهد بودیم که در استان‌هایی برف و باران آمد اما مردم تا پایان راهپیمایی ایستادگی کردند و این نشان‌دهنده حمایت مردم از نظام و انقلاب است.

وی با یادآوری اینکه شهیدان رفتند اما در مقابل دشمن ایستادگی کردند و اجازه ندادند پرچم کشور بر زمین بیافتد عنوان کرد: مردم ما امروز هم راه شهدا را رفتند، پشت نظام را خالی نکردند و این بسیار باارزش است.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمن مشکلات زیادی را در سال‌های اخیر برای کشور ایجاد کرده است هشت سال جنگ تحمیلی، توطئه‌ها، تحریم‌ها، فتنه‌ها و ... همه برای این بود که نظام جمهوری اسلامی ۴۰ سالگی خود را نبیند افزود: جنگ نظامی، جنگ روانی، جنگ اقتصادی و ... از نمونه‌های آتش‌افروزی دشمن در تمامی این سال‌هاست.

وی با اشاره به اینکه دشمن در حال حاضر تمام توان خود را در جنگ اقتصادی گذاشته است و به خوبی می‌داند که دیگر جنگ نظامی در برابر ایران کار ساز نیست تصریح کرد: هر چند در جنگ اقتصادی سوءمدیریت، کم همتی و درجا‌هایی بی‌همتی مسئولان را شاهد بودیم اما با عنصر اعتقادی می‌توان از این جنگ اقتصادی نیز با پیروزی بیرون آمد.

خاتمی با بیان اینکه باید سبک زندگی خانوادگی ما دینی باشد و زندگی حضرت امیرالمونین (ع) و حضرت فاطمه (س) راالگوی خود قرار دهیم گفت: دشمن امروز در حوزه فضای مجازی درحال تغییر سبک زندگی ماست و باید بسیار هوشیار باشیم.

وی افزود: باید عشق به اهل‌بیت (ع) در جان بچه‌های خود نهادینه کنیم، زیرا رمز موفقیت امروز ما توسل به اهل‌بیت (ع) است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه عنصر ولایت‌مداری از دیگر راه‌های مقابله با دشمنان است گفت: مقام معظم رهبری بار‌ها تاکید کردند آمریکا قابل اعتماد نیست و همان گونه که مشاهده می‌کنید از برجام تنها ۲۰ درصد باقی مانده است که به همین مقدار هم نمی‌توان اعتماد کرد و خوش‌بین بود.

وی با اشاره به اینکه در طول این چهل سال هر جا که به رهنمود‌های مقام معظم رهبری توجه شده است در آنجا مشکلی نبوده است افزود: متاسفانه هر جا که به این رهنمود‌ها توجه نشده مشکلات متعدد به وجود آمده است.

خاتمی با بیان اینکه قرآن کریم فرماید مومنان همیشه در صحنه‌اند خاطرنشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس جوانان خود را فرستاید و خودتان آن‌ها را حمایت کردید که این‌ها همه از نمونه‌های حضور در صحنه است.

وی با اشاره به اینکه حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن هم از نمونه‌های حضور در صحنه خداپسندانه است تاکید کرد: عنصر حضور در صحنه را باید جدی گرفت چرا که نقش مهم و اثرگذاری دارد.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در فتنه ۸۸ رییس جمهور امریکا چندین بار از سران فتنه حمایت کرد و شاهد حضور منافقان در سال ۸۸ بوده‌ایم افزود: فتنه ۸۸ نمونه بارز یک کودتای مخملی بود و گرانی امروز یکی‌دیگر از تلاش‌های دشمن است.

وی با بیان اینکه عنصر خستگی‌ناپذیری در طول این چهل سال مردم را پشت نظام نگه داشته است افزود: عنصر هراس نداشتن از دیگر ویژگی‌هایی است که باعث ضعف دشمن می‌شود و در هشت سال دفاع مقدس شاهد آن بودیم.

خاتمی با اشاره به اینکه عنصر استکبارستیزی بسیار مهم است و دشمن همواره در حال تلاش است که این عنصر را از مردم بگیرد و امسال هم خیلی تلاش کردند که دیگر مردم مرگ بر آمریکا نگویند گفت: عنصر وحدت یکی از اعناصر مهم است که مردم را در کنار یکدیگر قرار می‌دهد و در کشور ما با وجود اختلاف سلیقه وحدت وجود دارد و این نشان‌دهنده یک کشور آزاد است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان