اگر۱۰ تا ۱۵ میلیون نفر گفته باشند رای ما کو باز هم عدد اندکی است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 9:51

اگر۱۰ تا ۱۵ میلیون نفر گفته باشند رای ما کو باز هم عدد اندکی است

شماره: 16221
Aa Aa

او گفته نظام در آن ایام مظلوم واقع شد اما رهبری نگذاشت تعرضی به کسانی که اعتراض داشتند شود الا کسانی که خودشان تعرض کردند. 

علیرضا زاکانی، شهردار تهران؛
اگر۱۰ تا ۱۵ میلیون نفر گفته باشند رای ما کو باز هم عدد اندکی است

علیرضا زاکانی، شهردار تهران در آیین بزرگداشت ۹ دی، روز بصیرت، گفت:

بهمن۵۷ منجر به پیروزی یک حکومت و نظام اسلامی شد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، شهردار تهران افزود:

دهه دوم انقلاب اسلامی با یک شیوه جدی جنگ در درون صاحب منصبان نظام آغاز شد و جنگ نرم و آهسته ای شکل گرفت تا باورها و ایمان و اعتقادات ما را از ما بگیرد. گرچه باز آسیب خوردیم ولی بلوغ یافته و رشد پیدا کردیم و دشمن ناکام‌تر از گذشته راه جدیدی را آغاز کرد. یک دهه تلاش که عمق فتنه را از ۱۰ سال قبل از آن پیگیری می کرد رویکرد جدیدی شد که در آن آنانی که انقلاب کرده بودند در مقابل انقلاب می ایستادند و تلاش این بود که با این مسیر جدید ظرفیت های نظام از درون دچار فروپاشی شود تا الگویی را که در هر خطه ای از جهان صحنه را تغییر داده بود از بین ببرند. 

زاکانی ادامه داد:

یک کلاه بزرگی را تنظیم کردند و بر سر کسانی که با اعتراضات خود تنور دشمن را روشن کردند گذاشتند. از بیش از ۴۰ میلیون نفری که در سال ۸۸ در انتخابات شرکت کردند نزدیک ۱۵ تا ۱۶ میلیون کسانی بودند که نامزدشان رای نیاورده بود و این عدد اندکی است. از آن اقلیت یک اکثریت قریب به اتفاقی هستند که می گفتند رای ما کو؟ به آن اکثریت این اقلیت می گفتیم که نظام یک وظیفه دارد و آن این است که به تک تک شما ثابت کند رای شما کجاست و این حق شماست اما یک اقلیتی از این اقلیت بودند که کاری به رای نداشتند و رای برای آن ها موضوعیتی نداشت.

وی با اشاره به اینکه عده ای می گفتند رهبری زود به نامزد پیروز تبریک گفتند گفت:

باید گفت که رهبری راجع به آقای خاتمی هم این کار را کرد و همیشه خیلی زود تبریک می گفتند. اگر همه ۱۰ تا ۱۵ میلیون نفر مذکور را هم در نظر بگیریم که گفته باشند رای ما کو باز هم عدد اندکی است اما اقلیتی از این اقلیت هستند که آتش می زدند و کاری به رای نداشتند. اگر اسم اینها نماینده مجلس یا استاد دانشگاه و یا هر عنوان دیگری باشد باز هم نظام وظیفه دارد که آنها را زمینگیر کند تا اجازه ندهد به حق مردم تعرض کنند. نظام در آن ایام مظلوم واقع شد اما رهبری نگذاشت تعرضی به کسانی که اعتراض داشتند، شود الا کسانی که خودشان تعرض کردند. 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان