حکم بدوی تبعه بلژیک صادر شد | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 4 ارديبهشت 1403 - 18:16

حکم بدوی تبعه بلژیک صادر شد

شماره: 20854
Aa Aa

الیویر وند کاستیل با اتهام جاسوسی علیه جمهوری اسلامی به ۱۲٫۵ سال، همکاری با دولت آمریکا به ۱۲٫۵ سال، قاچاق حرفه‌ای ارز به ۲٫۵ سال و پولشویی به ۱۲٫۵ سال حبس محکوم شده است.

با رای دادگاه انقلاب اسلامی تهران؛
حکم بدوی تبعه بلژیک صادر شد

دادگاه انقلاب اسلامی تهران الیویر وند کاستیل را با ۴ عنوان اتهامی مستحق مجازات دانسته است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از میزان، بر اساس کیفرخواست صادر شده الیویر وند کاستیل متهم بوده است به جاسوسی علیه جمهوری اسلامی ایران به نفع سرویس اطلاعاتی بیگانه، همکاری با دولت متخاصم آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، قاچاق حرفه‌ای ارز به مبلغ ۵۰۰ هزار دلار و پولشویی به همین میزان.

دادگاه پس از برگزاری جلسات دادگاه با حضور معاون دادستان، متهم و وکیل مدافع وی در نهایت در رابطه با اتهام اول، جاسوسی علیه جمهوری اسلامی ایران به نفع سرویس اطلاعاتی بیگانه، تبعه بلژیکی را به ۱۲٫۵ سال حبس محکوم کرده است. همچنین دادگاه انقلاب اسلامی تهران در مورد اتهام دوم، همکاری با دولت متخاصم آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران نیز وند کاستیل را به ۱۲٫۵ سال حبس محکوم کرده است.

در مورد اتهام سوم، قاچاق حرفه‌ای ارز به مبلغ ۵۰۰ هزار دلار، رئیس دادگاه برای تبعه بلژیکی ۲٫۵ سال حبس، ضبط ارز قاچاق، پرداخت جزای نقدی معادل ۲ برابر بهای ریالی دلارها به قیمت روز و ۷۴ ضربه شلاق حکم صادر کرده است.

در مورد اتهام چهارم، پولشویی به میزان ۵۰۰ هزار دلار، هم دادگاه انقلاب اسلامی تهران برای این فرد ۱۲٫۵ سال حبس و مصادره اصل مال درآمد و عواید حاصل از ارتکاب جرم منشا و جرم پولشویی در نظر گرفته است.

حکم صادر شده بدوی و ظرف ۲۰ روز در دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است.

  •  

بلژیک با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که سفیر ایران را در اعتراض به محکوم شدن یک تبعه بلژیکی به 40 سال حبس و 74 ضربه شلاق به وزارت خارجه این کشور فراخوانده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان