پارلمان بلژیک لایحه تبادل زندانیان با ایران را تصویب کرد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 4:30

پارلمان بلژیک لایحه تبادل زندانیان با ایران را تصویب کرد

شماره: 18838
Aa Aa

در این توافق آمده که بهترین راه برای ارتقای همکاری با ایران در مسائل قضایی این است که محکومان دوران محکومیت خویش را در کشورهای خود سپری کنند.

۷۹ نفر از ۱۳۱ نماینده پارلمان بلژیک رای موافق دادند؛
پارلمان بلژیک لایحه تبادل زندانیان با ایران را تصویب کرد

پارلمان بلژیک لایحه تبادل زندانیان با ایران را تصویب کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، این لایحه می‌تواند منجر به استرداد اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی شود که در بلژیک در زندان به سر می‌برد.

پولیتیکو درباره تصویب این لایحه نوشت:

۷۹ نفر از ۱۳۱ نماینده پارلمان بلژیک رای موافق و ۴۱ نفر رای مخالف دادند و ۱۱ نفر رایشان ممتنع بود.

خبرگزاری دویچه وله نیز نوشت:

پیش‌تر، کمیته روابط خارجی مجلس عوام بلژیک روز چهارشنبه، ۱۵ تیرماه‌ پس از ساعت‌ها بحث و رایزنی در طول دو روز، این لایحه را به تصویب رسانده بود. از آن زمان، انتظار می‌رفت که این لایحه به تصویب پارمان بلژیک برسد چرا که پارمان این کشور به طور معمول از مصوبات کمیته‌های تخصصی خود پیروی می‌کند. توافق مزبور برای استرداد مجرمان در روز ۱۱ مارس(اسفند ۱۴۰۰) به امضای وزارت دادگستری بلژیک و سفیر ایران در این کشور رسیده بود. در متن این توافق آمده که «بهترین راه» برای ارتقای همکاری با ایران در مسائل قضایی این است که به محکومان اجازه داده شود تا دوران محکومیتشان را در کشورهای خود سپری کنند.

معاهده یادشده طی روزهای اخیر بسیار مناقشه‌انگیز بوده است.

سازمان عفو بین‌الملل تأکید کرده بود که لایحه دولت بلژیک دراین‌باره باید دربرگیرنده تضمین‌های قضایی لازم باشد تا برای مصونیت ناقضان حقوق بشر از مجازات و یا افرادی که طبق قوانین بین‌المللی مجرم شناخته می‌شوند مورد استفاده قرار نگیرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان